اخبار

در جلسه شصت و نهم کمیسیون هماهنگی مطرح شد: برنامه ریزی برای تدوین سیاست ها و اولویت های علم و فناوری

در جلسه شصت و نهم کمیسیون هماهنگی مطرح شد: برنامه ریزی برای تدوین سیاست ها و اولویت های علم و فناوری
شصت و نهمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری برگزار شد. در این جلسه، فرایند تبیین، تصویب و ابلاغ مشوق های مناطق ویژه علم و فناوری و متدولوژی و برنامه ریزی برای تدوین سیاست ها و اولویت های علم و فناوری به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، شصت و نهمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. در ابتدای این جلسه، فرایند تبیین، تصویب و ابلاغ مشوق های مناطق ویژه علم و فناوری به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. موضوعاتی پیرامون این مشوق ها از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد و در ادامه این بحث مقرر شد که پس از انجام مکاتبات لازم، هر یک از کمیسیون های تخصصی موضوع فرایند تبیین، تصویب و ابلاغ مشوق های مناطق ویژه علم و فناوری را در درون کمیسیون مربوط به خود به بحث بگذارند و نتیجه را به ستاد مناطق ویژه دبیرخانه شورای عالی عتف اعلام کنند.

در ادامه جلسه شصت و نهم کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری، موضوع اولویت گذاری علم و فناوری در کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف نیز بررسی شد. در ابتدا، روش شناسی تصویب شده در کمیسیون دائمی به سمع و نظر اعضای کمیسیون هماهنگی رسید. دکتر فرهنگ فصیحی، دبیر کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری از تهیه گزارش هایی از کلان روندهای جهانی در حوزه های مختلف چون اقتصاد، محیط زیست، امنیت خبر داد و گفت: اعضای محترم از حضور تمامی تصمیم گیران در جلسات کمیسیون های تخصصی اطمینان حاصل کنند و از تمامی اعضای کمیسیون ها بخواهند که محتواهای تولید شده را حتما مورد مطالعه قرار دهند تا ادبیات کار همگون باشد. فصیحی افزود: با توجه به اینکه از نظر زمانی در مضیقه هستیم، اعضای محترم سعی کنند تا بیشترین مساعدت اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون ها را جلب کنند.

۱۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۲۸۲