اخبار

شصت و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع برگزار شد؛ اولویت های علم و فناوری در ICTبررسی می شوند

شصت و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع برگزار شد؛ اولویت های علم و فناوری در ICTبررسی می شوند
جلسه شصت و پنجم کمیسیون تخصصی صنایع، معاون و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی عتف برگزار شد. در این جلسه، ضعیت ICT کشور و اولویت های پژوهش و فناوری آن حوزه از منظر وزارت ارتباطات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، شصت و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی عتف برگزار شد. در این جلسه که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون برگزار شد، وضعیت ICT کشور و اولویت های پژوهش و فناوری آن حوزه از منظر وزارت ارتباطات به عنوان دستور جلسه بررسی شد.

در جلسه شصت و پنجم، نماینده وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارائه گزارشی پیرامون اولویت های علم و فناوری حوزه مذکور پرداخت. دکتر یاری در ابتدا فناوری های نوین در حوزه ICT  را مرور کرده و سپس به بیان چالش های پیش روی این فناوری ها پرداخت. او در ادامه در مورد سند چشم انداز و موقعیت کشور بر مبنای این سند اظهار نظر کرده و سپس سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی رهبری را تشریح کرد. او همچنین در ادامه به اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 2020 اشاره کرد و گفت: رشد، توانمندسازی و تشویق به دسترسی و استفاده از مخابرات و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، شمولیت و کم کردن شکاف دیجیتال و فراهم کردن پهنای باند برای همه، پایداری و مدیریت چالش های حاصل از توسعه مخابرات و نهایتا نوآوری و مشارکت و شکل دهی تطابق با محیط در حال تغییر فناوری های مربوطه از اهداف وزارت ICT در سال 2020 هستند.

پس از ارائه گزارش وزارت ICT، موضوع چالش ها و اولویت های پژوهش و فناوری به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در پایان مقرر شد تا گزارشی تکمیلی از وضعیت و اولویت ها در بخش ICT طریق بروز رسانی آمارها، استفاده از منابع اطلاعاتی و تکمیل گزارش وزارت ICT با لحاظ نمودن مباحث مرتبط به سازمان فضایی تهیه شده و در اختیار اعضا قرار گیرد. همچنین مقرر شد تا از ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دعوت شود تا نسبت به ارائه اولویت ها و موضوعات ICT در کمیسیون اقدام نمایند.

۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۱۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۴۲۶