اخبار

مهندس کاظمی در بازدید اعضای ستاد مناطق ویژه علم و فناوری از منطقه ویژه ربع رشیدی: حمایت های استاندار محترم و تعامل سازنده مدیران استانی، نقطه تمایز این منطقه است

مهندس کاظمی در بازدید اعضای ستاد مناطق ویژه علم و فناوری از منطقه ویژه ربع رشیدی: حمایت های استاندار محترم و تعامل سازنده مدیران استانی، نقطه تمایز این منطقه است
اعضای ستاد مناطق ویژه علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی عتف و معاون اجرایی این دبیرخانه، مهندس مصطفی کاظمی، از منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی بازدید کردند. در این بازدید که به منظور تکمیل گزارش منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی برای ارائه در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف صورت گرفت، گزارش واحدهای مختلف کانون ها و پهنه های علم و فناوری و فعالیت های کلان منطقه با حضور رئیس این منطقه ویژه، دکتر علی جهانگیری ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، امروز، سه شنبه 20 بهمن ماه، اعضای ستاد مناطق ویژه علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی عتف به همراهی، مهندس مصطفی کاظمی، معاون اجرایی این دبیرخانه از منطقه ویژه علم و فناوری استان آذربایجان شرقی (ربع رشیدی) بازدید کردند.

این بازدید به منظور تکمیل گزارش منطقه ویژه ربع رشیدی که در دستور کار جلسه یکصد و سی و هشتم کمیسیون دائمی شورای عالی عتف قرار دارد، صورت گرفت. مهندس مصطفی کاظمی روز گذشته، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف، در باره هدف از این بازدید گفت: در دستور کار جلسه 138 کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، که در روز 28 بهمن ماه برگزار خواهد شد، آمده است که منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گزارشی را در خصوص دستاوردها و چالش های این منطقه ارائه کند. او ادامه داد: در این راستا و به منظور تکمیل این گزارش، اعضای ستاد مناطق ویژه علم و فناوری دبیرخانه تصمیم گرفتند که فعالیت های این منطقه ویژه علم و فناوری از نزدیک دیده شود و مراحل اولیه تشکیل سازمان عامل، کانون ها و پهنه های علم و فناوری فعال بازدید شوند. معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، همچنین افزود: در منطقه ویژه ربع رشیدی، ستاد مرکزی سازمان عامل تشکیل شده است و توانسته در این مدت، بخشی از واحدهای مربوطه را فعال کند.

در این سفر، در جلسه ای که از ساعت 8 صبح در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی برگزار شد، گزارشی در مورد معرفی فعالیت های کلان این منطقه ویژه با حضور مهندس مصطفی کاظمی و دکتر علی جهانگیری ارائه شد. در این جلسه، مهندس مصطفی کاظمی، ضمن اشاره به سخنان استاندار آذربایجان شرقی، مبنی بر اینکه یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید، راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری است، گفت: بایستی توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی شتاب بیشتری بگیرد. او همچنین افزود: نقطه کلیدی، تعیین کننده و تمایز منطقه ویژه ربع رشیدی، هماهنگی و تعامل سازنده مدیران استانی و به ویژه حمایت های استاندار محترم استان است. در ادامه صحبت های مهندس کاظمی، دکتر جهانگیری نیز افزود: یکی از نقاط قوت منطقه ما تعامل سازنده و اثر گذار با سازمان های درگیر علم و فناوری در استان هاست و همین می تواند در تداوم شتاب پیشرفت ما موثر باشد.

سپس، در جلسه ای با محوریت معرفی اقدامات واحدهای فعال در کانون ها و پهنه های علم و فناوری منطقه ویژه ربع رشیدی، کارشناسان هر یک از واحدها به ارائه گزارش واحد مرتبط به خود و شرح مراحل عملیاتی تشکیل سازمان عامل و تفاهم نامه هایشان پرداختند.

عصر امروز نیز اعضای ستاد مناطق ویژه علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی عتف از کانون چرم منطقه ویژه ربع رشیدی بازدید خواهند کرد. گفتنی است، در این بازدید، همچنین از سامانه الکترونیکی تبریز کوریدور نیز به آدرس اینترنتی www.tabrizcorridor.ir  رونمایی خواهد شد.

 

۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۴۴۸