اخبار

تلاشی سی ماهه برای قوام یافتن دبیرخانه؛ مراسم تودیع و معارفه در جلسه 142 کمیسیون دائمی شورای عالی عتف برگزار شد

تلاشی سی ماهه برای قوام یافتن دبیرخانه؛ مراسم تودیع و معارفه در جلسه 142 کمیسیون دائمی شورای عالی عتف برگزار شد
در جلسه یکصد و چهل و دوم کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، مراسم تودیع دکتر محمد ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل شورا و معارفه مهندس مصطفی کاظمی با حفظ سمت معاونت اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، یکصد و چهل و دومین جلسه کمیسیون دائمی این شورای عالی، برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر احمدی، دبیرکل شورای عالی عتف، ضمن قدردانی از زحمات دکتر ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل شورا  گفت: دکتر ابویی در این سی ماه، تلاش بی وقفه و همه جانبه ای داشتند، به نحوی که دبیرخانه قوام یافت و کارها روال خود را پیدا کرد. او ادامه داد: از این پس، مهندس مصطفی کاظمی، با حفظ سمت معاونت اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، مسئولیت دبیرخانه این شورای عالی را بر عهده خواهند داشت.

در ادامه جلسه صد و چهل و دوم کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، دکتر محمد ابویی اردکان، به ارائه گزارشی در مورد دبیرخانه از آذرماه 92 تا خرداد 95، پرداخت و گفت: در این دوره، با همکاری تمامی کارشناسان در دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم که از آن جمله می توان به تصویب شرح وظایف تفصیلی شورای عالی عتف و ابلاغ آن، تشکیل کارگروه ها و فعالیت آن ها در زمینه های مشخص شده، فعال سازی مناطق ویژه علم و فناوری در استان ها، سازماندهی وضعیت اجرای طرح های کلان، طراحی و استقرار سیستم مدیریت پروژه طرح کلان ملی، تهیه گزارش های ملی و ارسال آن به مراجع ذیصلاح، تشویق دستگاه ها برای گزارش دهی در زمینه ماده 224 از فعال کردن کمیسیون ها، و رسیدن به 63 درصد گزارش دهی در زمینه ماده 224 ، مستند سازی فرایندهای موجود در دبیرخانه و بازطراحی فرایندها، راه اندازی پورتال دبیرخانه شورای عالی عتف، ترویج و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی،  به روز رسانی سیاست ها و اولویت های علم و فناوری، بررسی و تدوین پیش نویس احکام پیشنهادی برنامه ششم، ایجاد پایگاه مستند دانشی، تحلیل محتوای یک دهه فعالیت های شورای عالی و کمیسیون های وابسته در 15 مجلد، تدوین شرح مشاغل دبیرخانه، و بازطراحی سامانه ثبت اطلاعات پژوهشی دستگاه های اجرایی اشاره کرد.

سپس، هر یک از اعضای محترم کمیسیون دائمی از دکتر ابویی تشکر کردند و برای او آرزوی موفقیت نمودند. همچنین آن ها نسبت به ادامه پیگیری ها و موفقیت های دبیرخانه شورای عالی عتف ابراز امیدواری کردند.

در دستور جلسه صد و چهل و دوم کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، آئین نامه اجرایی نظام پایش و رزیابی علم و فناوری و نوآوری کشور که از سوی دبیرخانه این شورای عالی پیشنهاد شده بود، ارائه شد.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای محترم، مقرر گردید که کلیه اعضا به مدت دو هفته موضوع را بررسی کرده، نظرات مکتوب خود را در دو حوزه چارچوب و محتوا، برای دبیرخانه ارسال کنند و پس از آن دبیرخانه شورای عالی عتف، با در نظر گرفتن نظرات اعضا، پیش نویس اولیه را در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف ارائه کند تا بدون اتلاف وقت، خروجی این آئین نامه اجرایی برای طرح و تصویب در جلسه بعدی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری آماده شود.

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۱۰۲