اخبار

در هشتاد و دومین جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی مطرح شد؛ 85 درصد از مدعوین، در نشست هم اندیشی ششم مردادماه شرکت کردند

در هشتاد و دومین جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی مطرح شد؛ 85 درصد از مدعوین، در نشست هم اندیشی ششم مردادماه شرکت کردند
جلسه هشتاد و دوم کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزارش شد. در این جلسه، گزارشی در مورد نشست هم اندیشی تدوین اولویت های پژوهش و فناوری بخش کشاورزی که در ششم مردادماه برگزار شده بود، ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، هشتاد و دومین جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی، با حضور اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون در روز چهارشنبه در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از نتایج برگزاری نشست هم اندیشی تدوین اولویت های پژوهش و فناوری بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی که در تاریخ ششم مرداد برگزار شده بود، ارائه شد.

مهندس آرش رزمی، کارشناس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد استقبال گسترده از برگزاری این نشست، گفت: نزدیک به 85 درصد از افرادی که دعوت شده بودند، در نشست شرکت کردند که این رقم نشان از استقبال گسترده از برگزاری نشست و اهمیت موضوع تدوین اولویت ها در بین نخبگان دانشگاهی و اجرایی کشور در حوزه کشاورزی دارد. او همچنین، از تشکیل 6 کارگروه تخصصی در این نشست خبر داد و افزود: فرم های مدنظر دبیرخانه شورای عالی عتف در این کارگروه ها توزیع و توسط حاضران تکمیل شد.

در ادامه جلسه، دکتر بهزاد قره یاضی، دبیر کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد نقش دبیرخانه در جمع آوری مستندات به دست آمده از نشست هم اندیشی کمیسیون کشاورزی و تحلیل داده های آن نیز توضیحاتی ارائه کرد. سپس، با اتفاق آرای اعضای کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مقرر شد پس از اعمال نظر مجدد دستگاه های اجرایی، اولویت های زیرحوزه های مختلف در کمیسیون مطرح شده و به تصویب اعضای کمیسیون برسد.

در ادامه جلسه، دکتر قره یاضی، ضمن ارائه گزارشی در مورد الزامات کشاورزی ارگانیک، در مورد مسیری که یک محصول باید طی کند تا ارگانیک محسوب شود و محصولاتی که امروزه به عنوان ارگانیک در کشور توزیع می شوند و همچنین سازمان متولی صدور مجوز توزیع محصولات ارگانیک، توضیحاتی ارائه کرد. اما، با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد، بحث و تبادل نظر در این حوزه مجددا در دستور کار جلسه بعدی قرار گیرد.

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۰۶۰