اخبار

مهندس سالاری: ایجاد اکوسیستم در حوزه علم و فناوری؛ مهمترین مأموریت منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد

مهندس سالاری: ایجاد اکوسیستم در حوزه علم و فناوری؛ مهمترین مأموریت منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد
مهندس سالاری مدیر سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری یزد در گفتگو با روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: مهمترین مأموریت منطقه ویژه علم و فناوری یزد، ایجاد اکوسیستم در حوزه علم و فناوری با هدف ایجاد ارزش افزوده، ثروت و اشتغال موثر است.

مهندس سالاری مدیر سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری یزد تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد را گامی موثر در جهت توسعه هدفمند استان با رویکرد علم و فناوری دانست و گفت: ایجاد اکوسیستم در حوزه علم و فناوری با هدف ایجاد ارزش افزوده، ثروت و اشتغال موثر، مهمترین مأموریت منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد است.

سالاری با اشاره به مطالعاتی که در طرح کسب و کار منطقه ویژه علم و فناوری یزد انجام شده است حوزه گردشگری، سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی های تجدید پذیر و انرژی های خورشیدی، صنعت نساجی و صنعت کاشی و سرامیک را به عنوان 6 مزیت رقابتی استان یزد برشمرد.

وی افزود: تعریف پروژه های پیشران، موضوع شهر هوشمند یزد و پروژه فیبر نوری از دیگر برنامه های منطقه ویژه علم و فناوری یزد می باشد.

 مدیر سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه در ادامه این گفتگو گفت: از دبیرخانه شورای عالی عتف انتظار می رود با توجه به دریافت اولین نشان ویژه علم و فناوری به سازمان عامل ویژه علم و فناوری یزد توسط دبیرکل محترم شورای عالی عتف، با تفویض اختیارات از دستگاه های ملی و وزارتخانه ها به هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری یزد، فرآیند تصمیم گیری در حوزه علم و فناوری استان را تصریح کند.

مهندس سالاری در پایان افزود: امید است با توجه به صحبت های دکتر احمدی دبیرکل شورای عالی عتف درخصوص لزوم تعاملات بین المللی مناطق ویژه در حوزه علم و فناوری، بتوانیم در ابتدای کار با موسسه شهر علم ایتالیا همکاری و تعامل برقرار کنیم.

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۵۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۵,۲۸۶