اخبار

بازنگری طرح کلان ملی «فرهنگ جامع زبان فارسی» در هفتمین جلسه شورای علمی مشورتی بازنگری طرح‌های کلان ملی

بازنگری طرح کلان ملی «فرهنگ جامع زبان فارسی» در هفتمین جلسه شورای علمی مشورتی بازنگری طرح‌های کلان ملی
هفتمین جلسه شورای علمی-مشورتی بازنگری طرح‌های کلان ملی، به منظور بررسی و بازنگری طرح کلان ملی «فرهنگ جامع زبان فارسی» روز یکشنبه مورخ 21/03/96 در محل سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، پیرو مصوبه بیستمین جلسه شورای عالی عتف مبنی بر بازنگری 13 طرح کلان ملی مصوب، هفتمین جلسه شورای علمی-مشورتی طرح‌های کلان ملی به منظور بررسی و بازنگری طرح کلان ملی « فرهنگ جامع زبان فارسی» با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی عتف، سازمان برنامه و بودجه، مجریان طرح و افراد متخصص در این حوزه در روز یکشنبه مورخ 21/03/96 در محل دبیرخانه شورای عالی عتف تشکیل شد.

بطور خلاصه می‌توان هدف این طرح را ارائة تصویری همه‌جانبه از واژگان زبان فارسی در طول تاریخ تکوین این زبان و ایجاد امکان دستیابی به انواع اطّلاعات واژگانی آن گفت. این فرهنگ مأخذی برای هرگونه مطالعه در زمینة واژه‌های زبان فارسی و می‌تواند منشأ تألیف یک رشته فرهنگهای خاص نیز قرار گیرد. این طرح با محوریت فرهنگستان زبان و ادب فارسی به عنوان مجری طرح در حال اجرا می‌باشد.

در این جلسه با عنایت به مطالب و مستندات ارائه شده، پیشرفت مناسب طرح و نظر مثبت افراد حاضر در جلسه، اکثریت اعضا رأی به ادامه این طرح دادند. همچنین مقرر شد اعتبارات مورد نیاز طرح و زمان لازم جهت تکمیل طرح توسط مجری مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد و جهت بررسی و تصویب به کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر ارسال گردد. در صورت تصویب موارد اصلاحی در کمیسیون مربوطه، طرح جزو طرح‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

 

۲ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۳,۷۷۱