اخبار

جذب اعضای حقیقی برای کمیسیون عتف

جذب اعضای حقیقی برای کمیسیون عتف
دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به فراخوان برای جذب اعضای حقیقی کمیسیون های تخصصی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی عتف، دکتر وحید احمدی پایان جلسه صد و شصتم کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با بیان اینکه دو موضوع اساسی در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: فراخوانی برای جذب اعضای کمیسیون های تخصصی عتف خطاب به مراکز علمی و دانشگاه ها منتشر شد.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه داخلی عتف برای انتخاب اعضای حقیقی باید فراخوان صادر و بر اساس بررسی رزومه کاری آنها در کمیسیون دائمی عتف انتخاب شوند؛ فراخوان به نشانی www.atf.gov.ir قابل دسترس است و همه مراکز اموزشی و پژوهشی و فناوری و افراد می توانند به آن مراجعه کنند.


*بررسی آیین نامه اجرایی شهرک‌های دانش سلامت

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس موضوع اول جلسه عتف را بررسی ایین نامه اجرایی بند پ ماده ۷۴ قانون برنامه ششم برشمرد و‌ افزود: بر اساس متن قانون، دولت موظف است از بخش های خصوصی و تعاونی برای ایجاد شهرک های دانش سلامت حمایت کند.

احمدی ادامه داد: آیین نامه اجرایی این بند در چارچوب قوانین و بودجه سنواتی طی سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

احمدی گفت: بر‌ این اساس دولت از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی خواسته این شهرک‌ها را تشکیل دهد. همچنین تدوین آیین نامه اجرایی آن به دبیرحانه شورای عتف و کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: این کمیسیون ایین نامه اجرایی پیشنهادی خود را برای اجرای این ایین نامه را تدوین کرد.

وی گفت: این امر یکی از موضوعات مطرح‌ در برنامه پنجم توسعه است که در آنجا عملیاتی نشد، در برنامه ششم ایین نامه قرار است ایین نامه اجرایی آن تدوین شود.

وی تاکید کرد: شهرک‌ها مجموعه ای از ساختارهایی که بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند ولی با کمک دولت کار می کنند؛ ماموریت این شهرک ها زمینه ای برای توسعه دانش سلامت، ایجاد جاذبه برای بخش خصوصی و کمک به توسعه دانش سلامت، توسعه ترویج و آموزش رشته های مرتبط با حوزه سلامت و

فراهم کردن حمایت های لازم برای گسترش تحقیق و پژوهش های کاربردی در حوزه سلامت است.

احمدی ادامه داد: حمایت از تاسیس و توسعه صنایع و سامانه های الکترونیکی و حمایت از تاسیس و توسعه صنایع دارویی و فراورده های بیولوژیکی آرایشی و بهداشتی، ارایه حمایت های لازم‌ برای تجهیز و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و توان بخشی با رویکرد جامعه محور، بازتوانی طب سنتی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، ارائه حمایت های لازم به موسسات و شرکت های دانش بنیان که در حوزه سلامت کار می کنند، توسعه امکانات گردشگری سلامت و حمایت از زنجیره تبدیل دانش به ثروت و ایجاد چشمه ها و خوشه های فناوری در زنجیره تبدیل دانش به ثروت از دیگر ماموریت های این شهرک هاست.

احمدی گفت: این ایین نامه پیشنهادی در جلسه امروز مطرح و نظر اعضای کمیسیون در مورد آن ارائه و قرار شد کارگروهی ‌برای اصلاحات آن تعیین و‌بعد از اصلاحات به هیات دولت برای تصویب نهایی ارائه شود.

دبیر شورای عالی عتف دستور جلسه دوم را ارائه گزارش پیشرفت سند تدوین برنامه ملی علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان حوزه کشاورزی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه شرح تفصیلی وظایف شورای عتف ابلاغ شده یکی از وظایف و سیاست گداری ها ارائه برنانه های کلان علم و فناوری در حوزه های مختلف است.

احمدی ادامه داد: در جلسه امروز سند ملی تحول علوم و فناوری های بخش کشاورزی ایران ارائه شد؛ این سند بعد از مدتی در کمیسیون و اخذ نظرهای مجموعه های‌ مختلف دانشگاهی و غیره و بررسی اسناد بالادستی ذی نفعان و ذی نفوذان، تعیین چشم انداز بخش کشاورزی و چشم انداز بخش نظام علم و فناوری، ماموریت بخش کشاورزی، چالش های این حوزه، اهداف کلان و راهبردهای ان تعیین شده و در این برنامه پیشنهادی ۱۳ هدف کلان ارائه شده است.

وی گفت: ذیل هر کدام راهکارهای ملی تدوین شده، در این جلسه نظر حضار طرح و قرار شد؛ پیشنهادات لحاظ و بعد ار اصلاحات نهایی برای تصویب قطعی به شورای عالی عتف ارجاع داده شود.


۳۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۴,۲۰۷