اخبار

مشکل تامین اعتبار طرح‌های کلان ملی همچنان باقی است/ از مجلس قول حمایت گرفته‌ایم.

مشکل تامین اعتبار طرح‌های کلان ملی همچنان باقی است/ از مجلس قول حمایت گرفته‌ایم.
دبیرکل شورای عالی عتف در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو: در حال حاضر مشکل تامین اعتبار برای طرح‌های کلان ملی را داریم با وجود این که سازمان برنامه باید از این طرح‌ها حمایت کند ولی تاکنون دولت نتوانسته اعتباری به آن‌ها تخصیص دهد.

وحید احمدی دبیرکل شورای عالی عتف در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های کلان ملی گفت: همان طور که می‌دانید ۴۷ طرح به عنوان طرح کلان ملی در شورای علوم تحقیقات و فناوری مصوب شدند که از بین این ۴۷ طرح طرح هایی که یکی از وزارتخانه‌ها حامی آن‌ها برای انجام پروژه بودند می‌توانستند به کار خود ادامه دهند. 

 

وی افزود: برهمین مبنا ۱۳ طرح از طرح‌های کلان ملی که نتوانسته بودند حامی داشته باشند حذف شدند به این دلیل که طرح‌های کلان ملی یک پروژه کتابخانه‌ای نیستند بلکه با هدف از بین بردن یکی از مشکلات کشور مصوب شده اند و طبیعی است دولت هم برای طرح هایی که مورد استقبال وزارت خانه‌ها قرار نگرفته بودجه‌ای قائل نشود.

 

احمدی در ادامه بیان داشت: از بین ۳۴ طرح طرح هایی که هم راستا با اقتصاد مقاومتی هستند با همکاری شورای عتف و سازمان بودجه و برنامه ریزی انتخاب و تایید شده اند تا سریع‌تر انجام شوند.

 

وی ادامه داد: البته در حال حاضر مشکل تامین اعتبار برای طرح‌های کلان ملی را داریم با وجود این که شورای عتف تعیین تکلیف کرده و سازمان برنامه باید از این طرح‌ها حمایت کند، ولی تاکنون دولت نتوانسته اعتباری به آن‌ها تخصیص دهد. 

دبیرکل شورای عالی عتف در پایان خاطرنشان کرد: در جدول شماره ۱۴ که امسال حذف شد مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های کلان در نظر گرفته شده بود که امیدواریم با رایزنی که با مجلس داشتیم در سال ۹۷ این بودجه را برای طرح‌های کلان ملی بگیریم مجلس هم حامی این قضیه شده است.

 

 

۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۴۸
تعداد بازدید : ۲,۰۵۹