اخبار

پزشکیان در جشنواره ربع رشیدی: تصمیمات غیر کارشناسی دلیل ایجاد مشکلات جامعه شد/ در مملکت عده‌ای برای تمام مشکلات نسخه می‌نویسند

پزشکیان در جشنواره ربع رشیدی: تصمیمات غیر کارشناسی دلیل ایجاد مشکلات جامعه شد/ در مملکت عده‌ای برای تمام مشکلات نسخه می‌نویسند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای هر مشکلی باید نسخه تخصصی و کارشناسی ارائه داد، گفت: مشکل ما اینجاست که در مملکت عده‌ای برای تمام مشکلات نسخه می‌نویسند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره ربع رشیدی در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر تبریز، گفت: 750 سال پیش در تبریز دانشگاهی بود که با 7 زبان زنده دنیا در این دانشگاه تدریس می‌شد و اساتید دنیا برای تحصیل در این دانشگاه سر و دست می‌شکستند، شهرک دانشگاهی ساخته بودیم که علم‌مان را صادر می‌کنیم ولی حالا با یک زبان هم نمی‌توانیم تدریس کنیم، ما چه کسی بودیم و حالا کجاییم؟
وی افزود: آنچه می‌تواند ما را از بحران خارج کند، قطعاً علم و دانش است، علم و دانشی که پشت آن توانایی و انگیزه باشد، تنها راه برون‌رفت ما از مشکلات دانشمندان ما هستند.
وی اضافه کرد: اگر امروز دانش هسته‌ای را پُز می‌دهیم به خاطر علم دانشمندانمان است و هزینه‌هایی که در این زمینه دادیم به دلیل این علم است.
نماینده مردم شهر تبریز در مجلس اظهارداشت: ما باید به سمت خودباوری و توانمندی برویم نه در شعار بلکه در باور و عمل.
پزشکیان گفت: چرا ما گرفتاریم؟ زیرا غیر عالمان و غیرکارشناسی تصمیم گرفتیم، اگر راه درست را می‌رفتیم شاید دیر ولی بالاخره می‌رسیدیم اما حالا که نرسیدیم یعنی راه را اشتباه رفته‌ایم.
وی عنوان کرد: برای هر مشکل باید متخصص همان امر راه حل ارائه دهد در حالیکه در کشور یک عده برای مشکلات در تمام زمینه‌ها نسخه می‌نویسند و به همین دلیل گرفتاریم.

۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۱,۹۳۵