اخبار

ایران در صدر تولیدات علمی در منطقه و جهان اسلام

ایران در صدر تولیدات علمی در منطقه و جهان اسلام
دکتر ملک‌زاده: ایران در سال 2017 در صدر تولیدات علمی در منطقه و جهان اسلام قرار گرفت

پنجاه و چهارمین کمیسیون تخصصی سلامت، امنین غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، امروز سه شنبه، یکم خرداد 97 در محل دبیرخانه شورا با حضور حداکثر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عموی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این نشست گزارش پیشرفت علمی ایران و آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای پزشکی به ویژه در خصوص ژن‌تراپی ارائه شد. بر این اساس دکتر ملک‌زاده دبیر کمیسیون سلامت شورای عالی عتف، با اشاره به این که ایران در سال 2017 از نظر تولیدات علمی در مجلات معتبر جهان در بین کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه در رده اول قرار گرفته است افزود: «در این طبقه‌بندی ایران، برای نخستین بار، بالاتر از ترکیه قرار گرفت. تعداد تولیدات علمی ایران در این سال 51 هزار عدد بوده که با فاصله 5 هزار عددی نسبت به ترکیه و 27 هزار عددی نسبت به مالزی که رتبه سوم را دارد با اختلاف قابل توجهی ایران را از نظر تولیدات علمی در صدر کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی و در رده 16 دنیا قرار داد.»

وی در ادامه با اشاره به نرخ استنادات به مقالات علمی ایرانی خاطرنشان کرد که این اتفاق نشان‌دهنده کیفیت و اعتبار اسناد علمی ما است که در سال 2017 رشد چشمگیری داشته است.

همچنین در این جلسه بر عزم عمومی کلیه دستگاه‌های مسئول در جهت راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی و درمانی در خصوص ژن‌درمانی و علوم مرتبط تاکید شد.

۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۱۵۳