اخبار

نایب رییس شورای عالی عتف مطرح کرد: عدم حمایت دانشگاه‌ها از پژوهش به دلیل نوسانات ارزی

نایب رییس شورای عالی عتف مطرح کرد: عدم حمایت دانشگاه‌ها از پژوهش به دلیل نوسانات ارزی
نایب رییس شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در سال جاری زمینه مناسب برای حمایت از پژوهش نداشتند، گفت،: دلیل این امر نوسانات ارزی بوده که دانشگاه‌ها با آن مواجه بوده‌اند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر منصور غلامی نایب رییس شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه صد و هفتاد و سه کمیسیون دائمی این شورا با اشاره به اقدامات مناسب کمیسیون‌های دائمی شورای عتف ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات بتوان منابع کافی برای بخش پژوهش تامین شود تا بتوان برنامه‌های اساسی در این حوزه اجرایی شود.

وی با اشاره به وضعیت بودجه بخش‌های پژوهشی در لایحه بودجه 98 اظهار کرد: باید تا هفته آینده آیین نامه‌های عملیاتی و اجرایی در این حوزه تهیه شود تا قبل از آنکه تبصره‌های این لایحه به صحن دولت بیاید، این آیین نامه‌ها ارائه شود.

دکتر غلامی  با تاکید بر ارائه پیشنهادات برای لایحه بودجه 98 در حوزه پژوهش، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در این حوزه کمبود بودجه و اعتبارات دولتی برای سال آینده است. با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان انتظار داشت که شرایط بودجه‌های پژوهشی در سال آینده بهتر از سال جاری باشد.

نایب رییس شورای عالی عتف با ابراز امیدواری از اینکه از نتایج عملکرد کمیسیون‌های شورای عتف استفاده شود، افزود: ما باید با فرض اینکه شرایط اعتباری سال آینده بهتر است پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهیم تا با این نیت از نتایج این عملکرد، کشور منتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری شرایط مناسبی برای دانشگاه‌ها در زمینه حمایت از فعالیت‌های پژوهشی فراهم نشد تاکید کرد: دلیل آن نوسانات نرخ ارز بوده هر چند در سال جاری تلاش شد با ارز چهار هزار تومانی به این مقوله پرداخت شود. ولی برای شش ماه دوم سال هیچ برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد و با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۰۲۱