اخبار

آغاز برنامه‌های هفته پژوهش‌وفناوری از ۲۴ آذر/وزارت علوم از خبرنگاران سؤال می‌کند

آغاز برنامه‌های هفته پژوهش‌وفناوری از ۲۴ آذر/وزارت علوم از خبرنگاران سؤال می‌کند
دبیرکل شورای عالی عتف از برگزاری هفته پژوهش‌ و فناوری از ۲۴ آذرماه جاری خبر داد و گفت: همزمان با آغاز هفته پژوهش و تا ۶ دی ماه ۳ نمایشگاه در حوزه‌های عرضه و تقاضای فناوری و ایران ساخت برگزار می‌شود.

دکتر مسعود برومند با بیان اینکه هفته پژوهش‌وفناوری از ۲۴ آذرماه آغاز می‌شود، افزود: روز اول هفته پژوهش با عنوان "دانش‌آموز، آموزش و پژوهش" نامگذاری شده است و در این روز از طرح‌های برتر بخش دانش‌آموزی تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته پژوهش برنامه "درهای باز دانشگاه‌ها به روی دانش‌آموزان" برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از دانشگاه‌ها خواسته شده تا با مدارس منطقه خود تعاملاتی ایجاد کنند تا دانش‌آموزان بتوانند در این روز از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بازدید کنند.

برومند دلیل اجرای این برنامه را آشنا کردن جوانان با تحقیق و پژوهش عنوان کرد و یادآور شد: روز دوم این هفته اقدام به تقدیر از پژوهشگران و فناوران می‌شود و در بعد از ظهر روز دوم هفته پژوهش سمینار "پژوهش و فناوری و رسانه" برگزار می‌شود و در این روز به جای آنکه خبرنگاران از ما سوال کنند که چه کردیم، ما میکروفن را از آنها خواهیم گرفت و از آنها می‌پرسیم که برای پژوهش و فناوری چه کرده‌اند.

دبیرکل شورای عالی عتف با تاکید بر اینکه خبرنگاران گوش و چشم مردم هستند، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه فناوری دارند و کار آنها صرفا تهیه اخبار نیست؛ از این رو می‌توانند به ما بگویند که در کجاها تعامل کمتر بوده و در کجاها کمتر توجه شده است.

وی عنوان روز سوم هفته پژوهش (۲۶ آذر) را پژوهش و فناوری و علوم انسانی ذکر کرد و افزود: در این روز از سوی دانشگاه علامه طباطبایی سمیناری در زمینه بررسی چالش‌های پژوهش و فناوری حوزه علوم انسانی برگزار می‌شود، ضمن آنکه از سوی دانشگاه هنر اصفهان نیز سمیناری در حوزه هنر و پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

برومند با بیان اینکه یکی از روزهای هفته پژوهش‌وفناوری با نام "پژوهش، فناوری و مسوولیت اجتماعی برگزار می‌شود، یادآور شد: در هفته پژوهش سمیناری با حضور انجمن‌های علمی برگزار و در آن مسایل مبتلا به انجمن‌های علمی بحث و تبادل نظر می‌شود.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه در این دوره از هفته پژوهش و فناوری سه نمایشگاه فناوری برگزار خواهد شد، ادامه داد: فن بازار جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری که در هفته پژوهش‌وفناوری برگزار می‌شود. نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران (IranLab) نیز با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۳ تا ۶ دی‌ ماه برگزار خواهد ‌شد.

۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۷۶۳