اخبار

دکتر علی وحدت : صندوق نوآوری و شکوفایی از نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) حمایت می کند

دکتر علی وحدت : صندوق نوآوری و شکوفایی از نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) حمایت می کند
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در نشست مشترک با دبیرخانه شورای عالی عتف، از حمایت صندوق از نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف در جلسه مشترک فی مابین دکتر مسعود برومند ، دبیرکل شورای عالی عتف و دکتر وحدت ریس صندوق نوآوری و شکوفایی که در دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد، حمایت این صندوق از نمایشگاه تستا که با هدف حمایت از ساخت و تولید داخلی کشور برگزار می شود را اعلام کرد.

در ابتدای جلسه دکتر مسعود برومند ضمن تاکید بر هم افزایی جهت استفاده بیشتر از پتانسیل های موجود در دستگاه ها گفت : 

همزمانی برگزاری و نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی با نمایشگاه ساخت ایران معاونت علمی ریاست جمهوری در هفته پژوهش باعث هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی کشور در راستای کنار هم آمدن عرضه نیازمندی های فناورانه و ارائه توانمندیهای شرکت ها و سازمانها می باشد.

دبیرکل شورای عالی عتف در ادامه افزود: وزارت علوم مبلغ 25 میلیارد ریال در قالب گرنت  را جهت حمایت قراردادهای منعقده یا سرمایه گذاری در نمایشگاه دستاوردهای هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته اند.

در ادامه جلسه دکتر علی وحدت ضمن استقبال از حضور در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی اظهار داشت : برگزاری چنین نمایشگاهی برای کمک به تولید و ساخت داخل اقدام ارزنده ای می باشد ولی به شرطی که بتوانیم با تدبیر و شناسایی دقیق نیاز ، مشکل آن نیاز را بر طرف نماییم. مشکل اصلی در تدبیر و شناسایی دقیق نیازهای کشور است.

ریس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در خصوص حمایت از طرح های برگزیده در نمایشگاه تستا افزود :مطمئنا طرح هایی که توجیح فنی و اقتصادی لازم را داشته باشند و نیازبازار را برطرف نمایند ، صندوق از آنها حمایت خواهد کرد و تضمین مالی این طرح ها را بر عهده خواهد گرفت.

دکتر وحدت درخصوص اختصاص گرنت 25 میلیارد ریالی وزارت علوم برای جهت حمایت قراردادهای منعقده یا سرمایه گذاری در نمایشگاه دستاوردهای هفته ملی پژوهش و فناوری گفت : صندوق نو آوری و شکوفایی هم در صورت نیاز به مراکزی که گرنت از طرف وزارت علوم دریافت کرده اند و نیازمند حمایت بیشتر هستند ، تسهیلاتی را برای تسریع در پروژه اختصاص خواهد داد.

گفتنی است امسال هفته ملی پژوهش و فناوری از تاریخ 24 الی الی 30 آذر ماه در تهران و سراسر کشور برگزار خواهد شد و نمایشگاه دستاوردهای مراکز آموزش عالی کشور، نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی و نمایشگاه ساخت ایران معاونت علمی ریاست جمهوری از تاریخ 3 الی 6 دیماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۶۲۵