اخبار

معاون نوآوری و تجاری ‌سازیِ معاون علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری:

فناوری های سطح یک حمایت یارانه ای 50 درصدی می گیرند

فناوری های سطح یک حمایت یارانه ای 50 درصدی می گیرند
معاون نوآوری و تجاری ‌سازیِ معاون علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری، اظهار کرد: فناوری های سطح یکِ عرضه شده در نمایشگاه تستا از حمایت یارانه ای 50 درصدی برخوردار می شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف و به نقل از ایرنا، پیمان صالحی امروز دوشنبه با حضور در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، گفت: فناوری ‌های سطح یک که برای اولین بار عرضه می‌شود، از حمایت یارانه ‌ای 50 درصدی برخوردار شده و تسهیلات لیزینگ برای حمایت از خریداران توسط خط اعتباری صندوق نوآوری ‌و شکوفایی پراخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه که به مدت سه روز دایراست 350 شرکت بیش از 9 هزار مدل محصول ارائه کرده اند. در این زمینه، معاونت علمی ریاست ‌جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس سطح‌بندی محصولات، پرداخت می ‌کند.

به گفته این مقام مسئول، محصولات سطح اول که برای اولین بار در کشور تولید شده است 50 درصد، سطح اول عادی 40 درصد، سطح دوم 25 درصد، سطح سوم 10 درصد و سطح چهارم بدون حمایت خواهند بود. ارزیابی و سطح‌بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات صورت می گیرد.

صالحی گفت: علاوه بر این، تسهیلات لیزینگی 8 تا 10 درصد برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت ‌های دانش‌بنیان اختصاص داده می شود. این لیزینگ توسط خط اعتباری 20 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت خواهد شد.

معاون نوآوری و تجاری سازی در ادامه، اظهار کرد: برای تشویق شرکت ‌ها به فروش بدون یارانه و ارائه تخفیف مناسب به خریدارانی که مشمول حمایت نیستند، 15 میلیارد تومان تسهیلات وام با کارمزد کم توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: خریداران می ‌توانند خریداران حقوقی خصوصی، موسسات آموزشی و پژوهشی، غیر انتفاعی، بیمارستان ‌ها، آزمایشگاه ‌های خدماتی و تحقیقاتی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت ‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد، باشند.

صالحی افزود: با همکاری معاونت امور بین ‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش بین‌الملل وزارت علوم، بازار بین ‌المللی برای فناوری‌های ارائه شده در نمایشگاه یاد شده برگزار خواهد شد.

 
۳ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۶۳۹