اخبار

نایب رییس شورای عالی عتف در نشست با فعالان حوزه علم و فناوری و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس مطرح کرد؛

حمایت بیشتر از فناوری‌؛ از سیاست‌های کلان توسعه آموزش عالی
نایب رییس شورای عالی عتف در نشست با فعالان حوزه علم و فناوری و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس مطرح کرد؛
دکتر غلامی، نایب رییس شورای عالی عتف در نشست با فعالان حوزه علم و فناوری و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس گفت : حمایت بیشتر از فناوری‌، از سیاست‌های کلان توسعه آموزش عالی است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه شیراز، دکتر غلامی، در این نشست با بیان اینکه توسعه اقتصادی کشور از مسیر توسعه فناوری می گذرد اظهار داشت: سابقه ما در مباحث کارآفرینی و استارت آپی طولانی نیست، اما با صبر و استقامت و نوآوری شرکت‌ها؛ می توان از شرایط سخت عبور کرد و به شکوفایی و پیشرفت رسید.
دکتر برومند، دبیرکل شورای عالی عتف نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۶ مرکز رشد در کشور فعال است که ۴۲ هزار نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: گردش مالی ۸ هزارمیلیارد تومانی و ۲۶۰ میلیون دلار صادرات، ثمره فعالیت ۱۷ ساله مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است.
وی، اکوسیسیتم کارآفرینی و استارتاپی را پیچیده توصیف کرد و گفت: اگرچه ۶ هزار واحد در پارک های علم و فناوری کشور فعال است، اما هنوز نسبت درآمد آن به کل اقتصاد خیلی کم است.
او اظهار داشت: امسال، بودجه پارک های علم و فناوری با حدود ۷۳ درصد رشد، بالاترین میزان رشد را داشته است و این درحالی است که بودجه دانشگاه ها ۱۴ درصد و بودجه پژوهشگاه ها ۱۵ درصد رشد یافته است.
دکتر برومند تصریح کرد: گرنت فناوری در سال ۹۸ ایجاد شده تا دانشگاه‌ها بتوانند بهتر با پارک‌های علم و فناوری همکاری کنند.
دکتر نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در نشست با فعالان حوزه علم و فناوری و شرکت های فناور، با ابراز خوشحالی از اینکه جوانان این مرز بوم علیرغم مشکلات کار و تلاش می‌کنند اظهار داشت: پارک علم و فناوری، حلقه واسط دانشگاه و صنعت است و حرکت به سمت تجاری سازی است.
وی افزود: به دلیل قالب های سنتی و قدیمی دانشگاه، هنوز در برابر فعالیت های تجاری سازی و عملی مقاومت هایی صورت می گیرد که دلیل آن کم کاری در حوزه فرهنگ کارآفرینی است.
رئیس دانشگاه شیراز اظهار داشت: از سال گذشته در این دانشگاه، سازوکاری فراهم شده که شرکت های استارتاپی و دانش بنیان به طور کامل حمایت می‌شوند.
دکتر فرید مُر، رئیس پارک علم و فناوری فارس در ادامه گفت: ما کارخانه داشته‌ایم ولی صنعت نداشته ایم.
وی افزود: اگر صنعت پیشرو میخواهیم، باید ساز‌و‌کاری برای رابطه معنادار بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری تعریف کنیم تا خلاقیت و نوآوری را مدیریت نماییم.
رئیس پارک علم و فناوری فارس با بیان اینکه ابعاد مختلف هم افزایی فناورانه باید مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: هم افزایی در دنیای کنونی ضروری است و باید کار فرهنگی کرد تا اذهان افراد، آمادگی لازم برای همکاری مشترک با هم داشته باشند.
دکتر مر خاطر نشان کرد: این انتظار وجود دارد که تعارضات قانونی برطرف شود تا شرکت‌های نوآور با امید بیشتری کار و تلاش کنند.
لزوم توجه به ماموریات گرا کردن پارک های علم و فناوری، دیگر موضوعی بود که دکتر مر به آن اشاره کرد و گفت: با ماموریت گرا شدن، عملکرد پارک های علم وفناوری بهبود و گسترش می‌یابد.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۹۱۴