اخبار

دکتر برومند در آئین تکریم و معارفه سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد:

پارک‌های علم و فناوری وظیفه رفع نیازهای مردم و کشور را دارند

پارک‌های علم و فناوری وظیفه رفع نیازهای مردم و کشور را دارند
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: پارک‌های علم و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مسئول برآورده کردن نیازهای نهان مردم که روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند، هستند و ما باید نیازها و نگرانی‌های دوستداران محیط‌زیست در بخش‌های مختلف از جمله هوا، آب و خاک را نیز در نظر بگیریم.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عفت به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر مسعود برومند در آئین قدردانی از خدمات شایسته دکتر سید مهدی ابطحی و معارفه دکتر جعفر قیصری، سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که در محل سالن سروش این شهرک برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد باید به عهده افرادی باشد که بدانند ایجاد یک شرکت دانش‌بنیان، کار ساده‌ای نیست و چه فرایندها و سختی‌هایی به همراه دارد.
وی افزود: ما به مسئولانی نیاز داریم که راست بگویند، درست عمل کنند و اگر بدانند که یک واحد فناوری مشکلی دارد، شب‌ها نتوانند راحت بخوابند.
دکتر برومند، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را یک سازمان پیشتاز دانست و تاکید کرد: برای پیشتاز بودن باید هزینه زیادی کرد و علاوه بر تغییر‌پذیری بالا، زندانی قوانین و مقررات نبود.
وی خاطر نشان کرد: شاید بسیاری از مردم با مفهوم پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی آشنا نباشند اما با توجه به اینکه انتظار دارند که برای آن‌ها شغل ایجاد و شأن آن‌ها به عنوان یک ایرانی در جامعه حفظ شود، جزو بهره‌مندان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محسوب می‌شوند.
دبیرکل شورای عالی عتف با تاکید براینکه ایجاد شغل برای مردم، جزو وظایف کارآفرینان در پارک‌های علم و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است، افزود: شرکت‌های بزرگ در خوشه‌های صنعتی نیز باید توسعه یابند و مشکلات فناوری آن‌ها حل شود که این وظیفه نیز به عهده این مراکز و شرکت‌های دانش بنیان است.
سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این مراسم گفت: بهبود مستمر بهره‌وری سازمانی، افزایش کمی و کیفی تجاری‌سازی دانش فنی، تامین فناوری‌های تولید در صنایع بزرگ، ایجاد بازار بزرگ بین‌المللی برای محصولات دانش‌بنیان و مشارکت بیشتر با دانشگاه‌ها از دیگر محورهای کاری این شهرک است.
دکتر جعفر قیصری با تاکید براینکه تغییر نگرش از اتکا به صنایع بزرگ به سمت حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است و این مطلب، زمینه‌ساز توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است، افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نخستین و بزرگ‌ترین مجموعه دانش‌بنیان در کشور و پیشگام در بسیاری از تصمیم‌ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه تمرکز بر اصلاح و بهبود فرآیندها، افزایش چابکی و کارایی منابع سازمانی و بهره‌برداری بهتر از سایر منابع از دیگر محورهای کاری شهرک است، تصریح کرد: نیروی انسانی خلاق، مهم‌ترین عامل توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است که دانشگاه‌ها نقش اساسی در تربیت آنها دارند.
دکتر قیصری تصریح کرد: لازم است به برخی پایان‌نامه‌های دانشگاهی در جهت پاسخگویی به نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان، جهت‌دهی شود و همکاری با صنایع در این رابطه، ضروری است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ادامه داد: ارائه دانش فنی خطوط تولید صنعتی و کیفیت‌گرایی در محصولات دانش‌بنیان برای پیشگام ماندن این مجموعه در سال‌های آتی ضروری است.
رییس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این آیین گفت: این شهرک در عرصه بین.المللی چهره خوبی دارد و در یک سال گذشته برای شناساندن بیشتر آن در داخل کشور و اتحاد و تعامل بهتر با سازمان‌های مختلف، تلاش شد.
دکتر سید مهدی ابطحی با بیان اینکه شرایط خوبی نیز در استان اصفهان برای فعالیت شهرک و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است، افزود: نگاه نو، پویایی و شفاف‌سازی بیشتر در یک سال اخیر در دستور کار مدیریت شهرک بود و در زمان حاضر همه از فرآیندهای این مجموعه مطلع هستند.
وی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را یک سازمان بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: این مجموعه به مدیریت پرانگیزه و بلندپروازنه و همچنین حضور فعال در اکوسیستم نوآوری و سیاست‌گذاری استان نیاز دارد.
در این آئین، دکتر جعفر قیصری به عنوان سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی و از زحمات دکتر سید مهدی ابطحی رئیس پیشین این شهرک قدردانی شد.

 


۱۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵
تعداد بازدید : ۳,۸۳۴