اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف خبر داد:

گردش مالی ۸ هزارمیلیارد تومانی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری

گردش مالی ۸ هزارمیلیارد تومانی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری
دبیرکل شواری عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گردش مالی ۸ هزارمیلیارد تومانی، حاصل فعالیت ۱۷ساله مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور است.

دکتر مسعود برومند در نشست هم‎اندیشی با پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد در کشور فعال است که ۴۲ هزار نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.
وی با تاکید بر افزایش تعداد این مراکز علمی، اضافه کرد: شاغلان پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از فارغ التحصیلان دانشگاه‎ها هستند که در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهند.
دبیرکل شورای عالی عتف، با تاکید بر اینکه حمایت بیشتر از پژوهشگران و فناوری از سیاست‌های کلان توسعه آموزش عالی است، تصریح کرد: در همین راستا طرح گرنت فناوری از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در نظر گرفته شده تا دانشگاه‌ها بتوانند بهتر با پارک‌های علم و فناوری همکاری کنند.
وی ادامه داد: این طرح از خروجی‌های پژوهشی که می‌توانند به فناوری تبدیل شوند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.
دکتر برومند با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی اعتبار پژوهشی (ستاپ)، تصریح کرد: ستاپ در سال گذشته اجرایی نشد ولی مذاکراتی برای اخذ منابع مالی لازم انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به بازدید از آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: این دانشگاه، دانشگاهی توانمند با اعضای هیئت علمی قوی و امکانات و تجهیزات مطلوبی است.
دکتر برومند تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری را تولیدات خوبی ارزیابی کرد و افزود: شرایطی که در این دانشگاه وجود دارد، نشان می‌دهد که با همه کاستی و نواقص، کارآفرینان و جوانان خلاق توانسته‌اند محصولات کارآمدی را به بازار عرضه کنند.

۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۲۱۹