اخبار

با حضور دبیرکل شورای عالی عتف

نهمین نشست مشترک شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان و دبیران پژوهش و فناوری منطقه ۹ کشور برگزار شد

نهمین نشست مشترک شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان و دبیران پژوهش و فناوری منطقه ۹ کشور برگزار شد
نهمین نشست مشترک شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان و دبیران پژوهش و فناوری منطقه ۹ کشور، با حضور دکتر مسعود برومند، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر برومند، برگزاری این نشست‌ها را موجب رشد و اعتلای کشور در حوزه‌های پژوهش و فناوری دانست و افزود: جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی در حوزه پژوهش و فناوری فرصت مناسبی است تا مشکلات کشور شناخته شود و با همفکری و برنامه‌ریزی دقیق به حل این معضلات پرداخته شود.

دکتر احمدرضا بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر منطقه ۹ کشور نیز با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی حل مشکلات جامعه است، گفت: دانشگاهی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که بتواند در توسعه ملی نقش به سزایی ایفا نماید؛ در غیر این صورت این مرکز فاقد ارزش برای کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور و مشکلات متعدد موجود اگر بتوانیم ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها را به مأموریت تبدیل نماییم قطعاً می‌توانیم در توسعه ملی مؤثر واقع شویم و موجبات رشد و توسعه علمی کشور را فراهم آوریم.

در این نشست پس از ارائه گزارش وضعیت دانشگاه‌های سطح ۲ و ۳ در منطقه ۹ و گزارش وضعیت پارک‌های علم و فناوری این منطقه، هر یک از معاونان و دبیران پژوهش و فناوری دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور به بیان مسائل و مشکلات موجود در این حوزه پرداختند و از مسئولان وزارت علوم خواستند در این راستا با برنامه‌ریزی دقیق به حل‌وفصل مشکلات پرداخته و موجبات توسعه و پیشرفت را فراهم نمایند.

دکتر برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در ادامه حضور خود در دانشگاه فردوسی مشهد از مرکز فناوری‌های پیشرفته، پژوهشکده فناوری زیستی، پایلوت صنایع غذایی، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و پژوهشکده هوا خورشید این دانشگاه بازدید کردند.

گفتنی است قبل از این نشست دکتر برومند در نشستی با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۳۲۷