اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف در دانشگاه شهرکرد عنوان کرد:

دانشگاه‌ها به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند

دانشگاه‌ها به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند
دکتر مسعود برومند، دبیرکل شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری در اجلاس شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۶ کشور در دانشگاه شهر کرد گفت: در شرایط کنونی جهان که رقابت‌های سختی بین دانشگاه‌ها جریان دارد، وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ما، این است که علاوه بر آموزش و پژوهش، به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه شهرکرد، در اجلاس شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۶ کشور که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، دکتر برومند با بیان اینکه منطقه ۶ آموزش عالی کشور در مباحث علمی و فنآوری رتبه خوبی دارد، اظهار داشت: بودجه وزارت علوم بیشتر نقش هدایتی دارد و باید مشوقی برای راهبرد مسیر تا رسیدن به توسعه پایدار باشد.
ایشان در ادامه گفت: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی منطقه شش باید روی ظرفیت‌های منطقه بیشتر تأکید کنند و پژوهش‌های خود را با محوریت ظرفیت موجود و با تعامل سازنده با پارک های علم و فنآوری پیش ببرند.
دکتر عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری نیز در این اجلاس با ابراز رضایت از برگزاری این اجلاس در دانشگاه شهرکرد گفت: برخی از مناطق تجربیات خوبی دارند که با در اختیار گذاشتن این تجربیات در این نشست‌ها می‌توان قدم‌های مؤثری دررسیدن به اهداف برداشت.
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری در ادامه به توضیح " بند" ه "تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور" و "شیوه‌نامه پشتیبانی مالی تأمین، به‌روزآوری و خرید خدمات تجهیزات آزمایشگاهی" و چالش‌های پژوهش و فناوری در منطقه ۶ پرداخت.
دکتر سعید کریمی رئیس دانشگاه شهر کرد نیز در خصوص فعالیت های پژوهشی در این دانشگاه گفت: دانشگاه شهرکرد نیز مانند دیگر دانشگاه های وزارت علوم در زمینه ارتباط با صنعت و ارتباط با مراکز و ادارات و در زمینه کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت مطابق با دستورالعمل‌های وزارت علوم تمام تلاش خود را انجام داده است.
وی مهمترین دغدغه دانشگاه را نبود بودجه کافی جهت اجرای طرح ها و تجهیز آزمایشگاه ها عنوان کرد و گفت: نبود بودجه کافی در روند عملکرد قسمت های مهم دانشگاه تأثیر می گذارد و این روند را کند می کند.
گفتنی است در این اجلاس ضمن بررسی چالش‌های پژوهش و فناوری در منطقه ۶، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۶ کشور، نقطه نظرات خود را با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در میان گذاشتند.

۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۲۵۴