اخبار

دکتر برومند در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی همدان عنوان کرد؛

جذب۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی از سازمان برنامه و بودجه کشور

جذب۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی از سازمان برنامه و بودجه کشور
دکتر مسعود برومند، دبیرکل شورای عالی علوم ،تحقیقات و فناوری، در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: ۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی از سازمان برنامه و بودجه کشور جذب شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه صنعتی همدان، دکتر برومند در این آئین که با حضور مسئولان استانی، رؤسای دانشگاه‌های استان، اعضای هیئت علمی، اساتید، کارکنان و جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در وزارت علوم و تحقیقات دوران پرفراز و نشیبی را در طول چهل سال اخیر پشت سر گذاشته‌ایم تا به اینجا رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه از جایی شروع کردیم که مهندسان زیادی از کشورهای مختلف در ایران کار می‌کردند اما امروز نیازی به این نیروها نداریم، گفت: در یک دوره‌ای از حوزه آموزش وارد تحصیلات تکمیلی شدیم و به جای اینکه دانشجویان را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بفرستیم به آرامی دوره تحصیلات تکمیلی در کشور توسعه یافت و امروز بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان کشور در دانشگاه‌های صنعتی با کیفیت عالی مشغول به کار هستند.
دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به اینکه در دورانی به توسعه علمی بیشتر توجه شد و سیاست‌ها به سوی پشتیبانی از پژوهش سوق یافت، خاطرنشان کرد: نتیجه این بود که امروز در جهان رتبه بسیار خوبی داریم.
وی با اشاره به رتبه شانزدهم ایران در تولید مقالات علمی، افزود: از سوی دیگر رتبه اول بیشترین نرخ رشد مقالات را در منطقه داریم.
دکتر برومند با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان جزو دانشگاه‌هایی است که در این دستاوردها نقش مهمی ایفا کرده است گفت: در پی این دوران پرفراز و نشیب با توجه به نیازهایی که احساس می‌شد، این مجموعه تغییرات اساسی داشته است.
دکتر محمود نیلی رئیس سابق دانشگاه صنعتی همدان نیز در این آئین ضمن تشکر از همه اساتید، مسئولان و کارکنان دانشگاه و اشاره به بخشی از ثمره و خدمات انجام شده در مدت ریاست خود، گفت: مسیر توسعه دانش کشور از دانشگاه عبور می‌کند و دانشگاه باید سرزنده، مستقل، پویا و مرکز خودباوری و علم باشد.
وی تاکید کرد: دوران حساسی را در کشور می‌گذرانیم و این دوران مدیران لایق می‌طلبد که با درک صحیح از جهان و استفاده منطقی از محیط دانشگاه بتوانند با تضارب آرا و افکار و تمرکز نیروها، کشور را به پیش ببرند.
در ادامه دکتر ختن‌لو رئیس دانشگاه صنعتی همدان از رؤسای سابق دانشگاه از ابتدای تأسیس این مجموعه تا به امروز تقدیر کرد و به بیان سرفصل‌هایی از برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی همدان تحت عنوان آرمان‌ها، چشم‌انداز و مأموریت‌های دانشگاه در افق سال ۱۴۰۴، مأموریت‌های اختصاصی و اهداف کلان دانشگاه پرداخت.
وی گفت: آرمانی که برای این دانشگاه تعریف شده، شناخته شدن این دانشگاه به‌عنوان “دانشگاه برتر صنعتی غرب کشور و فعال در حوزه علمی و صنعتی در سطح ملی و بین المللی در افق ۱۴۰۴” است.
گفتنی است در این مراسم از زحمات ۵ ساله دکتر محمود نیلی به عنوان سرپرست این دانشگاه قدردانی و دکتر حسن ختن‌لو به عنوان رئیس جدید دانشگاه صنعتی همدان معرفی شد.

۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۱,۴۱۰