اخبار

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم مطرح کرد؛

تحقق جوان‌گرایی در انتصابات مدیران پارک‌های علم و فناوری کشور/ متوسط سن مدیران۱۶.۵ سال جوان‌تر شده است

تحقق جوان‌گرایی در انتصابات مدیران پارک‌های علم و فناوری کشور/ متوسط سن مدیران۱۶.۵ سال جوان‌تر شده است
دکتر مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تحقق جوان‌گرایی در انتصابات مدیران پارک‌های علم و فناوری کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته توانستیم مدیران پارک‌های علم و فناوری را یک نسل جوان‌تر کنیم.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، نشست خبری دکتر مسعود برومند، دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور جمعی از مدیران این معاونت با محوریت ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه پژوهش و فناوری این وزارت در سال گذشته و برنامه‌های پیش روی هفته پژوهش و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

دکتر کشمیری، در این نشست با اشاره به جوایز برگزیدگان فناوری در هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: علاوه بر تقدیر و لوح افتخار برای برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری، صد میلیون تومان نیز در قالب گرنت فناوری به فناورانی که در ارزیابی‌ها به عنوان برتر انتخاب شوند اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود، در بخش فعالان پارک‌های علم و فناوری، از حدود ۵۶ هزار نفری که در این صنعت فناورانه فعالیت می‌کنند، ۴ هزار نفر و به عبارتی دیگر ۷درصد دارای مدرک دکترا و ۲۵ درصد از آنها اعضای هیئت علمی هستند.

دکتر کشمیری با اشاره به جوانگرایی در مدیریت پارک‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ مدیر در یک‌سال و نیم گذشته تغییر کرده‌اند. متوسط سن مدیرانی که تغییر کرده اند حدود ۱۶.۵ سال جوان‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما استفاده از مدیران جوان و افراد دارای سابقه در فعالیت‌های فناورانه بوده است، به طوری که گاهی مدیری ۷۰ ساله با مدیری ۳۵ ساله جایگزین شده است. عمده این افراد هیئت‌علمی‌های جوان هستند که در صنایع مختلف مشغول به کار شده‌اند. این آمار، بخشی از آمارهای طرح وزارت علوم درخصوص فرصت‌های مطالعاتی اعضای جوان هیئت علمی در صنایع محسوب می‌شود.

۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۹۹۸