اخبار

برگزاری اولین جلسه کمیته علمی همایش دهمین سالگرد تأسیس شورای عالی عتف

برگزاری اولین جلسه کمیته علمی همایش دهمین سالگرد تأسیس شورای عالی عتف
نخستین جلسه کمیته علمی همایش دهمین سالگرد تأسیس شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری برگزار شد. همایش "دهمین سالگرد تأسیس شورای عالی عتف" قرار است 27 بهمن ماه سال جاری در محل سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری این جلسه با حضور دکتر محمد ابویی اردکان، دبیرکمیته علمی همایش و همچنین نمایندگان اعضای کمیسیون دائمی و دبیران کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف به عنوان اعضای کمیته علمی در محل وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری برگزار شد.

دکتر محمد ابویی اردکان ، قائم مقام دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری در این جلسه ضمن مروری بر تاریخچه تأسیس شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری به ارائه جزئیات پیشنهادی این همایش پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات و آمار موجود سهم تحقیق و پژوهش در دستگاه های دولتی بین سال 90 تا 93 از 56 صدم درصد به 41 صدم درصد رسیده است و با توجه به شرایط کنونی انتظار می رود تا در سال آینده نیز بودجه پژوهشگاه ها در کشور افزایش نیابد.

وی با اشاره به رسیدن سهم بودجه پژوهش و فناوری به چهار درصد از تولید ناخالص ملّی در افق 1404 براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فنّاوری گفت: برای رسیدن به این هدف می بایست در برنامه پنجم توسعه به سهم 3 درصدی بودجه تخصیص یافته به پژوهش می رسیدیم که این امر محقق نشده است؛ از این رو باید برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

قائم مقام دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری هدف از برگزاری این همایش یک روزه را تقویت جایگاه شورای عالی عتف دانست و اظهار داشت: در نوبت اول این همایش موضوعاتی نظیر تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فنّاوری، شرکت های دانش بنیان، مناطق ویژه علم و فنّاوری، جایگاه شورای عالی عتف و نهادهای مشابه در دیگر کشورها و پایش و ارزیابی عملکرد تحقیقات کشور در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از برگزاری دو پنل تخصصی در نوبت دوم این همایش خبر داد و گفت: در این دو پنل قرار است به آسیب شناسی طرح های کلان و جایگاه شورای عالی عتف و تقسیم کار بین نهادهای مرتبط پرداخته شود.

براساس این گزارش در این جلسه اعضای حاضران به بحث و بررسی در خصوص اهداف و برنامه های همایش پرداختند. در این جلسه مقرر شد تا نظرات اعضا جمع بندی و در جلسه آتی کمیته علمی ارائه شود.

همایش "دهمین سالگرد تأسیس شورای عالی عتف" قرار است 27 بهمن ماه سال جاری در محل سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شود.

انتهای پیام
۱۸ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۱۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۸۳۶