اخبار

همزمان با آغاز هفته ملی پژوهش؛ برنامه زمانبندی ارائه طرح های کلان ملی پژوهش و فنّاوری اعلام شد.

همزمان با آغاز هفته ملی پژوهش؛ برنامه زمانبندی ارائه طرح های کلان ملی پژوهش و فنّاوری اعلام شد.
دبیر ستاد طرح های کلان ملّی برنامه ارائه طرح های کلان ملی پژوهش و فنّاوری شورای عالی عتف در پانزدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فنّاوری را تشریح کرد.

دکتر سیدمهدی سجادی فر در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، با بیان اینکه قرار است بخشی از دستاوردهای علمی و فنّاورانه طرح های کلان در پانزدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فنّاوری در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد خاطرنشان کرد: براساس یک برنامه زمان بندی شده قرار است تا مجریان طرح های کلان ملّی برای ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت و میزان پیشرفت هر طرح در محل نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود: طراحی و ساخت سیکلوترون کوچک، توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره و طرح جامع تولید واکسن های انسانی در روز اول برگزاری نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.

دبیر ستاد طرح های کلان ملی پژوهش و فنّاوری در خصوص برنامه روز دوم ارائه طرح های کلان ملی پژوهش و فناوری گفت: در این روز بازدیدکنندگان شاهد ارائه طرح های بومی سازی و توسعه فناوری های حوزه ی زیرسطحی، پیاده سازی فنّاوری ملی سامانه حمل و نقل ریلی پرسرعت، طراحی کفی (Platform) ملی برای خودروی سواری کلاس B، مدیریت جامع حوزه های آبخیزداری و طرح جامع مطالعات امنیت اجتماعی خواهند بود.

دکتر سجادی فر ضمن بیان این مطلب که در این نمایشگاه طرح هایی ارائه می شوند که بخشی از فرآیند مطالعاتی و طراحی آن‌ها طی شده باشد خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت پروتز عصبی حرکتی زیرجلدی برای بازیابی حرکت در افراد دچار ضایعه نخاعی، طرح ذخیره سازی زیرزمینی نفت و گاز، طراحی و اجرای طرح میکروآلگ و تولید بیودیزل و مواد دیگر، طرح معماری و راه اندازی مرکز ملی دفاع سایبری و سامانه های زیرساختی فضای سایبری، شبکه ملی اطلاعات و طرح دانش و فناوری بازیافت پساب های شهری، صنعتی و کشاورزی از برنامه های روز سوم ستاد طرح های کلان ملی در نمایشگاه هفته ملی پژوهش خواهد بود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور افزود: در روز آخر نمایشگاه ارائه طرح برنامه ریزی فنّاورانه برای تهیه و رشد سیلیکون برای مصارف فنّاوری سلول های خورشیدی از سیلیس، طرح جامع ایجاد و توسعه فنّاوری های مورد نیاز جهت تجهیز و بروزرسانی شبکه رادارهای پدافند هوایی کشور، دانش و فناوری استفاده از آب دریا و آبهای شور برای استفاده در کشاورزی، شرب و صنعت و بومی سازی و توسعه دانش فنی طراحی و ساخت توربین گاز 25 مگاوات با قابلیت افزایش تا 30 مگاوات و کسب نشان ایرانی در دستور کار ستاد طرح های کلان ملی قرار دارد.

دبیرخانه شورای عالی عتف با توجه به پیشینه و فعالیت‌های صورت گرفته درکمیسیون‌های تخصصی در دی ماه 1390 تعداد 36 طرح کلان ملّی پژوهش و فنّاوری را با همکاری دستگاه‌های اجرایی تدوین کرد و در کمیسیون دائمی به تصویب رسانید. بدین ترتیب تا پایان سال 1392 تعداد 47 طرح کلان ملّی پژوهش و فنّاوری به تصویب شورای عالی رسید.

 

پانزدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فنّاوری از 23 تا 26 آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

۲۳ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۷۱۵