اخبار

از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم صورت می‌گیرد؛

حمایت از پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامـدهای اقتصادی و اجتماعی شـیوع آن

حمایت از پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامـدهای اقتصادی و اجتماعی شـیوع آن
دکتر مسعود برومند دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌‌های جداگانه‌ای به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد: شـبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، از تمامی پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامـدهای اقتصادی و اجتماعی شـیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسـباتی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در متن این نامه آمده است:

ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی مردم شریف ایران و به امید غلبه بر مشکلات ناشی از شیوع و ابتلا به بیماری ویروس کرونا، به اطلاع کلیه پژوهشگران، فناوران ودانشگاهیان عزیز می‌رساند که شبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از تمامی پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسباتی می‌نماید.

در این راستا و به منظور ایفای نقش ملی و منطقه‌ای، این شبکه بر اساس مأموریت در نظرگرفته شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغز.افزاری خود را در اختیار پژوهش‌های مرتبط با موضوع ویروس کرونا قرار می‌دهد.

بدین‌وسیله از کلیه پژوهشگران و فناورانی که به هر نحوی برای یافتن دارو و درمان و یا رفع مشکلات ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا نیاز به انجام محاسبات و شبیه‌سازی‌های پیشرفته دارند، دعوت می‌شود تا درخواست‌های خود را مستقیم به شبکه ابررایانش ملی مندرج در ذیل این نامه ارسال فرمایند. این درخواست‌ها در اسرع وقت مورد بررسی قرارگرفته و با اولویت بالا امکانات محاسباتی موجود این شبکه در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.

امید است که با تلاش دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران کشور و همراهی مردم و مسئولان بتوان هر چه سریع‌تر در مبارزه با ویروس کرونا پیروز شده و اعضای شبکه ابررایانش ملی نیز بتوانند در راستای شکست این ویروس منحوس مشارکت نموده و به نقش و رسالت ملی خودعمل نمایند.

۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۱۹:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۰۷۲