اخبار

با حضور رییس جمهوری و وزیر علوم انجام شد؛

ارائه دستاورد‌‌های پارک‌های علم و فناوری در زمینه مبارزه با کرونا در نشست مجازی

ارائه دستاورد‌‌های پارک‌های علم و فناوری در زمینه مبارزه با کرونا در نشست مجازی
دستاوردها و اقدامات پارک‌های علم و فناوری کشور در زمینه مبارزه با بیماری کرونا به صورت مجازی و با حضور رییس جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، نشستی با حضور روسای منتخب پارک‌های علم و فناوری کشور به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست برخی از پارک‌ها که به انتخاب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نهاد ریاست جمهوری به عنوان پارک منتخب در زمینه مبارزه با کرونا معرفی شده بود، به ارائه دستاوردها و گزارش اقدامات انجام شده، پرداختند.

به دلیل طولانی شدن این جلسه مجازی، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با ارائه گزارشی مکتوب اقدامات و دستاورهای خود در زمینه مقابله با کرونا را ارائه کرد.

فعالیت پارک علم و فناوری شریف در بحث کرونا در سه حوزه اصلی هوش مصنوعی و تحلیل داده، تجهیزات کمک تنفسی و مواد و وسایل پیشگیری و ضدعفونی انجام شده است.

در حوزه هوش مصنوعی و تحلیل داده گروه تحقیقاتی آی مد با ارائه محصول سامانه تشخیص بیماری با استفاده از هوش مصنوعی و دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با ارائه محصول اپلیکیشن ماسک، پلتفرم جمع‌آوری داده‌های بیماران و مکملی برای فاصله‌گیری اجتماعی، پایش و درمان مبتلایان به مبارزه علیه ویروس کرونا همت گماشتند.

همچنین در حوزه تجهیزات کمک تنفسی شرکت زیست دانش پویا با ارایه محصول دستگاه اکسیژن ساز خانگی و شرکت آرسین تابش نگاران فناور با ارایه ونتیلاتور ارزان قیمت با امکان تولید در مقیاس بالا (۱۰۰ دلار) فعالیت خود را در بحث کرونا پیش گرفته‌اند.

همچنین در حوزه مواد و وسایل پیشگیری و ضد عفونی شرکت نانو پارس با ارائه محصول ضدعفونی کننده تامین بخش مهمی از نیازهای دانشگاهبه عهده دار شده است و شرکت شریف نانو پارس با ارائه محصول ضد عفونی کننده، حاوی نانو ذرات جهت جلوگیری از خشک شدن پوست و شرکت سپنتا پلیمرشریف با ارایه الکل ضد عفونی کننده و شرکت راد سپهر پژوه با ارائه محلول و ژل ضد عفونی کننده توانسته اند اقدامات خوبی در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا داشته باشند.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۰:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۲۷۳