اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف:

برنامه‌ عملیاتی علم و فناوری در ۱۲ استان کشور طراحی شد

برنامه‌ عملیاتی علم و فناوری در ۱۲ استان کشور طراحی شد
دبیر کل شورای عالی عتف گفت: ۱۲ استان کشور به صورت پایلوت متدولوژی برنامه‌های عملیاتی علم و فناوری خود را برای تدوین در برنامه هفتم توسعه کشور طراحی کردند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر مسعود برومند روز پنجشنبه 22 خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری یکصد و نودمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این جلسه در ارتباط با نتایج تدوین برنامه های عملیاتی علم و فناوری در استان ها بود. بر این اساس ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت در قالب یک ساختار منسجم تیمی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و نقشه جامع علمی کشور، متدولوژی برای این برنامه طراحی کردند.

وی استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کردستان، گیلان، البرز، همدان و فارس را در این تیم پایلوت معرفی کرد.

به گفته برومند، همچنین ۲ استان هم در مراحل بعد اضافه شدند که اسامی آنها به زودی اعلام می شود.

او افزود: استان های مورد نظر سازمان برنامه کشور و دفتر آمایش و آموزش این سازمان، ۱۰ استان یادشده را انتخاب کردند؛ چرا که برای تدوین این متدولوژی برنامه ای جهت تیم سازی مناسب در استان ها لازم بود.

دبیر کل شورای عالی عتف، گفت: این امر از طریق همکاری بین استانداری ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر استان، دانشگاه های معین و پارک های علم و فناوری در استان شکل می گیرد.

برومند ادامه داد: برای این متدولوژی یکسان که خروجی ها به منظور قیاس و جمع بندی کنار هم قرار گیرد، چهار تیم در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی علم و فناوری از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تهران انتخاب شدند اما تدوین برنامه و دریافت اطلاعات را همان تیم های دانشگاهی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور و پشتیبانی استانداری ها انجام دادند.

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در یکصد و نودمین جلسه کمیسیون دائمی عتف، متدولوژی یکسان برای همه استان ها و خروجی از برنامه های استان گیلان به عنوان یکی از ۱۰ استان پایلوت ارائه شد.

این مقام مسوول وزارت علوم افزود: اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، نظرات خود را برای بهبود و ارتقاء اعلام کردند؛ سایر استان ها هم بعد از تهیه برنامه های شان به این تیم می پیوندند.

برومند تاکید کرد: هدف این امر، تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در بخش پیوست پژوهش و فناوری است.

۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۰۵۵