اخبار

یکصد و بیست و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی برگزار شد.

یکصد و بیست و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی برگزار شد.
یکصد و بیست و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با حضور دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورا و دکتر محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، یکصد و بیست و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با حضور دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورا و دکتر محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل برگزار شد. در این جلسه تقویم زمانی برگزاری جلسات کمیسیون دائمی شورا در سال 94، دستورالعمل اجرایی ماده الحاقی 16 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، و درخواست عضویت شورای عالی اطلاع رسانی در کمیسیون های تخصصی در دستور کار قرار داشت.

 *** عضویت شورای عالی اطلاع رسانی در کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فنّاوری اطلاعات و ارتباطات

در خصوص عضویت شورای عالی اطلاع رسانی در کمیسیون های تخصصی، پس از بحث و بررسی پیرامون موضوع و اعلام نظر بخش حقوقی دبیرخانه در مورد درخواست شورا، اعضاء به اتفاق آراء عضویت بدون حق رأی شورای عالی اطلاع رسانی را در کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فنّاوری اطلاعات و ارتباطات تصویب کردند.

 *** بررسی موادی از دستورالعمل اجرایی ماده الحاقی 16 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

ابویی اردکان در خصوص ماده الحاقی 16 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: براساس این مصوبه مجلس، کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاههای موضوع ماده(50) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت مصوب 1384/8/15 مکلفند علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل دستگاه در قوانین بودجه سالانه منظور شده است، یک درصد (1%) از اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای به استثنای فصول(1) و (6) و در مورد شرکتهای دولتی از هزینه‌های غیر عملیاتی را برای امور پژوهشی و توسعه فنّاوری هزینه نمایند.

وی افزود: دستگاههای مذکور باید ضمن رعایت چهارچوب نقشه جامع علمی کشور و اولویت‌های تحقیقاتی دستگاه ذی‌ربط که به‌تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری می‌رسد، نحوه هزینه کرد این ماده را هر شش ماه یکبار به شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری و مرکز آمار ایران گزارش دهند.

اعضای حاضر پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موادی از این دستورالعمل، ادامه بررسی آن را به جلسه آتی کمیسیون دائمی موکول کردند.

انتهای پیام
۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۵:۵۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۸۱۱