اخبار

اعطای مجوز تأسیس مناطق ویژه علم و فنّاوری بر عهده شورای عالی عتف است.

اعطای مجوز تأسیس مناطق ویژه علم و فنّاوری بر عهده شورای عالی عتف است.
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص برخی اخبار منتشر شده در مورد تأسیس منطقه ویژه علم و فنّاوری در استان خوزستان گفت: بر اساس آیین نامه نحوه تأسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فنّاوری، تمامی تلاش ها در جهت ایجاد و تأسیس مناطق ویژه علم و فنّاوری منوط به تصویب در شورای عالی عتف و تأیید هیأت محترم وزیران است.

مصطفی کاظمی، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورا از دومین جلسه هم اندیشی نمایندگان استانی مناطق ویژه علم و فناوری در هفته جاری خبر داد و گفت: این جلسه به منظور هماهنگی و ارائه گزارش عملکرد مناطق ویژه علم و فنّاوری 5 استان اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد، بوشهر و فارس در محل استانداری یزد و با حضور دبیر کل محترم شورا و استاندار محترم یزد برگزار می گردد.

 وی در خصوص مصوبات آخرین جلسه شورای عالی عتف گفت: در هفدهمین جلسه شورای عالی عتف مصوبات پیشنهادی در خصوص مناطق ویژه علم و فنّاوری به تصویب رسید.

 معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف با اشاره به درخواست استان ها برای تأسیس منطقه ویژه علم و فنّاوری در استان خود گفت: درخواست هایی از برخی استان ها جهت تأسیس مناطق ویژه علم و فنّاوری به دبیرخانه شورا ارسال شده است.

 کاظمی گفت: طبق یکی از مصوبات آخرین جلسه شورای عالی عتف مقرر شد دبیرخانه شورا ضوابط اعطاء مجوز به مناطق متقاضی و معیارها و شاخص های ارزیابی عملکرد مناطق ویژه علم و فنّاوری را تا یک سال آینده تدوین نماید.

 وی افزود: بررسی تقاضای مناطق ویژه علم و فناوری جدید منوط به تصویب این ضوابط در شورای عالی عتف است.

 کاظمی گفت: طبق آیین نامه نحوه تأسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فنّاوری، مصوب 1389/1/15 هیأت محترم وزیران، به منظور پیاده سازی نمونه ای از مناطق ویژه علم و فناوری در کشور و کسب و تدوین تجربیات بومی، منطقه ویژه علم و فناوری در شهر اصفهان تأسیس شد.

 وی ادامه داد: در این آیین نامه تصریح شده است که راه اندازی سایر مناطق ویژه علم و فناوری در نقاط مستعد دیگر، پس از انجام مطالعات آمایشی ملی و مطالعات بين المللی توسط شورای عالی عتف برای تصویب به هیأت وزیران ارائه می شود.

 کاظمی در خصوص برخی اخبار منتشر شده در مورد تأسیس منطقه ویژه علم و فنّاوری در استان خوزستان ضمن اشاره به این نکته که هنوز درخواستی از سوی استانداری خوزستان به دبیرخانه شورا نرسیده است، گفت: بر اساس آیین نامه مذکور تمامی تلاش ها در جهت ایجاد و تأسیس مناطق ویژه علم و فنّاوری منوط به تصویب منطقه ویژه در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون دائمی و سپس تصویب در شورای عالی عتف است که پس از آن نیز تأیید هیأت محترم وزیران الزامی خواهد بود.

 انتهای پیام

۳ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۳۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۸۳۰