اخبار

جلسه ساماندهی پژوهشگران مستقل کشور برگزار شد

جلسه ساماندهی پژوهشگران مستقل کشور برگزار شد

اولین جلسه کارگروه راه اندازی پژوهشگران مستقل کشور در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

پیرو تصویب آیین‌نامه ساماندهی پژوهشگران مستقل کشور در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف و ابلاغ آن در تاریخ 1402/10/11، اولین جلسه کارگروه راه اندازی پژوهشگران مستقل کشور در دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. از آنجا که یکی از اهداف اصلی این آیین نامه تسهیل شرایط همکاری پژوهشگران مستقل با دانشگاه­ها و دستگاه­های اجرایی در راستای استفاده از توانمندی و ظرفیت بالای این پژوهشگران برای حل نیازها و مسائل پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و بخش خصوصی است. در این جلسه بر اهتمام در تسریع اجرایی‌سازی فرآیند و برنامه های تعیین شده در آیین نامه، فراهم‌کردن زیر ساخت‌های لازم و تسهیل شرایط همکاری فی مابین تاکید و برنامه ریزی شد.

همچنین دکتر صالحی دبیرکل شورای عالی عتف طی حکمی دکتر حسین ظفری را به عنوان رئیس ستاد پژوهشگران مستقل کشور در دبیرخانه شورای عالی عتف منصوب کردند. در این حکم آمده است: در راستای اجرای ماده 5 آیین‌نامه ساماندهی پژوهشگران مستقل کشور و نظر به دانش، تجربه و توانمندی جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «رئیس ستاد پژوهشگران مستقل» مستقر در دبیرخانه شورای عالی عتف منصوب می­شوید.

امید است با توکل به خداوند منان و با همکاری سایر دستگاه­های ذیربط در فراهم‌سازی و تسهیل شرایط بکارگیری پژوهشگران مستقل در راستای اولویت‌های ملی و دستگاهی موفق و مؤید باشید.

از درگاه خداوند سبحان دوام توفیقات جنابعالی را مسئلت می­نمایم.


۲ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۳۴۶