اخبار

دبیر ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری شورای عالی عتف: کتاب و گزارش های کلان روندهای جهانی در هفته پژوهش توزیع می شوند

دبیر ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری شورای عالی عتف: کتاب و گزارش های کلان روندهای جهانی در هفته پژوهش توزیع می شوند
دبیرستاد آینده نگاری و اولویت گذاری دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از تهیه کتاب و گزارش هایی در مورد کلان روندهای جهانی توسط این ستاد خبر داد. این کتاب ها و گزارش ها در زمینه هایی چون اقتصاد، دفاع و امنیت ملی، حمل و نقل، کشاورزی و کلان روندهای کلی جهان نگاشته شده اند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عزیز علیزاده، دبیر ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری این شورا، در حاشیه چهارمین نشست هم اندیشی ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف، از تهیه کتاب و گزارش هایی درباره کلان روندهای جهانی خبر داد و گفت: ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری در راستای وظایف آئین نامه ای خود، اقدام به تدوین و تهیه کتاب و گزارش هایی در زمینه کلان روندهای جهانی نموده است. او ادامه داد: این کتاب و گزارش ها در اختیار کمیسیون ها قرار خواهند گرفت تا کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف، بتوانند با بهره گیری از محتوای آنها در تصمیم گیری های خود موفق تر عمل کنند و ساده تر و سریع تر در جریان روندهای به روز دنیا باشند.

علیزاده به حجم بالای مسئولیت اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف اشاره کرد و گفت: دسترسی سریع، مختصر و مفید تصمیم گیرندگان حوزه های تخصصی علم و فناوری کشور به روندهای جهانی، می تواند در نتیجه بخش تر بودن تصمیم گیری های تخصصی اثرگذار باشد.

دبیر ستاد آینده نگاری و اولویت گذاری دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به تهیه نسخه نهایی 5 کتاب و گزارش ها اشاره کرد و گفت: تا به حال پنج عنوان در حوزه های اقتصاد، کشاورزی، دفاع و امنیت ملی، حمل و نقل و یک عنوان نیز در مورد کلان روندهای موجود جهانی در ابعاد مختلف از جمله تکنولوژی، اقتصاد، محیط زیست، سیاست و جامعه تهیه شده است که امیدواریم در هفته پژوهش منتشر شده و در اختیار علاقه مندان و دست اندرکاران قرار گیرد.

۲۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : ۳,۹۷۶