اخبار

دبیر دومین جشنواره پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها؛ استقبال قابل ملاحظه هنرمندان، موید ظرفتیهای ارزشمند این حوزه برای توجه بیشتر و برنامه ریزی های مناسبتر در دوره های آتی است

دبیر  دومین جشنواره  پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها؛ استقبال قابل ملاحظه هنرمندان، موید ظرفتیهای ارزشمند این حوزه برای توجه بیشتر و برنامه ریزی های مناسبتر در دوره های آتی است
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با هدف شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت‏های حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری از منظر هنرمندان عکاس و کاریکاتورنیست، دومین دوره مسابقه « پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها» را در گستره بین المللی برگزار می نماید. این دوره از مسابقه در دو رشته عکاسی و کارتون برگزار می شود که موضوع محوری آن «چالشها و فرصتهای موجود در پژوهش، فناوری و نوآوری» است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با هدف شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت‏های حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری از منظر هنرمندان عکاس و کاریکاتورنیست، دومین دوره مسابقه « پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها» را در گستره بین المللی  برگزار می نماید. این دوره از مسابقه در دو رشته عکاسی و کارتون برگزار می شود که موضوع محوری آن «چالشها و فرصتهای موجود در پژوهش، فناوری و نوآوری» است.

موضوع‏ها و مضامین کلی مدنظر این دوره از مسابقه عبارتند از فناوری و نوآوری مسئولانه، تجهیزات پژوهشی دانشگاه‏ها و پژوهشگاه‏ها، تعاملات بین المللی علمی دانشگاه‏ها و مراکز آموزش عالی، ارتباط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با کار و صنعت، پژوهش های غیرکاربردی، سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی، بهره‏ وری در پژوهش، پژوهشگران و بازار کار، مهاجرت دانش آموختگان و پژوهشگران، جایگاه پژوهش در بین مردم، فناوری و نوآوری در زندگی مردم، فناوری و نوآوری در مظاهر اجتماعی، شهری و روستایی، فناوری و آَسیب‏های اجتماعی، فناوری و بومی‏سازی، فناوری های نرم و نقش فناوری در تولید ثروت ملی.

دبیر  دومین جشنواره  پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها در گفتگو با روابط عمومی دبیرخانه شورای عتف گفت: برگزاری موفق نخستین دوره این مسابقه، دبیرخانه شورای عالی عتف امیدوار به تداوم برگزاری این جشنواره بصورت همه ساله شد. به همین منظور پس از تشکیل دبیرخانه اجرایی جشنواره، فراخوان مسابقه تدوین و در رسانه های عمومی و تخصصی منعکس شد. پایگاه تخصصی مسابقه به نشانی jvhonar.ir  بعنوان دبیرخانه مجازی مسابقه در کنار وبسایت های تخصصی ایران کارتون برای بخش کاریکاتور و عکاسی دات کام اطلاع رسانی بخش عکس را برعهده داشتند.

دکتر آقایی افزود: با خاتمه یافتن مهلت دریافت آثار، 317 هنرمند از 44 کشور جهان به دبیرخانه تخصصی عکس و کارتون در مجموع 1500 اثر را ارسال کرده اند که بر اساس آمار احصا شده علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، کشورهای چین، روسیه، اکراین، ترکیه، صربستان، رومانی و برزیل نسبت به سایر کشورهای شرکت کننده با هنرمندان بیشتری در این دوره از مسابقه حضور یافته اند.

وی گفت: با دسته بندی و پردازش آثار مقدمات لازم برای انجام مرحله انتخاب و داوری فراهم شده است که طی چند روز آینده آثار منتخب و برگزیده مشخص خواهند شد.

دکتر مجتبی آقایی در پایان با توجه به استقبال قابل ملاحظه هنرمندان از این رخداد، آنرا موید ظرفتیهای ارزشمند این حوزه برای توجه بیشتر و برنامه ریزی های مناسبتر در دوره های آتی دانست

 

۲۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۰۶۲