اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در کرمانشاه تاکید کرد:

تلاش برای تبدیل ایده دانش‌آموختگان به محصول فناورانه

تلاش برای تبدیل ایده دانش‌آموختگان به محصول فناورانه
دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درکرمانشاه، با اشاره به استقرار پارک‌های علم و فناوری در مراکز استان‌ها گفت: استان‌ها می‌بایست به واسطه این ساختارها، فضاهای لازم برای فعالیت واحدهای فناور و دانش‌آموختگان صاحب‌ایده را فراهم کنند تا ایده‌‌های ارزشمند آنان به محصول فناورانه تبدیل شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف امروز (۳ تیر) به منظور بازدید از دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دانشگاه رازی و برج فناوری کرمانشاه به این استان سفر کرد.

وی در حاشیه بازدید از شرکت‌ها و ساختارهای فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد مطلوب پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: این مجموعه در استان فعالیت‌های خوبی داشته و دلسوزانه برای توسعه فناوری استان گام برداشته است.

دکتر رحیمی افزود: اصولاً جهاد دانشگاهی ماموریت ذاتی برای توسعه فناوری دارد و حقیقتاً در این زمینه گام‌های بزرگی برداشته و فعالیت‌های خوبی داشته و ورود جهاد دانشگاهی برای توسعه پارک علم و فناوری کرمانشاه و جذب سرمایه برای ساخت برج فناوری آن ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به ساخت بزرگ ترین برج فناوری کشور در کرمانشاه، گفت: در برخی استان‌ها برج‌های فناوری احداث شده، اما در متراژهای کوچک تر هستند. برج فناوری کرمانشاه بزرگ ترین برج فناوری کشور محسوب می‌شود.

دکتر رحیمی با اشاره به استقرار واحدهای فناوری در این برج تاکید کرد: همه باید برای افزایش زیرساخت‌ها و فضاهای مورد نیاز واحدهای فناور تلاش کنیم.

وی افزود: باید به سمتی برویم که در تمام شهرستان‌های کشور دانش‌آموختگان فضایی در اختیار داشته باشند که بتوانند ایده‌های خود را در آن عملی کرده و به محصول تبدیل کنند و همه در این زمینه باید کمک کنند.

دکتر رحیمی در ادامه بازدید از دانشگاه رازی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور بوده که توسعه علمی خوبی پیدا کرده است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز یکی از دانشگاه‌های در حال توسعه است که جای زیادی برای توسعه دارد و در مجموع می توان گفت با وجود این دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزش عالی در استان شاهد رشد متوازن آموزش عالی در کرمانشاه هستیم.

دکتر رحیمی به تعداد پایین دانشجویان استان بویژه در بخش دولتی هم اشاره کرد و افزود: به نسبت جمعیت دو میلیون نفری استان، تعداد دانشجویان آن کم است و باید تلاش بیشتری برای جذب دانشجویان بویژه در بخش دولتی استان صورت گیرد.

۵ تیر ۱۴۰۰ ۰۲:۰۱
تعداد بازدید : ۴۷۹