اخبار

معاون پژوهشی وزارت علوم؛

ارائه ۲۱ محصول نوپدید در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

ارائه ۲۱ محصول نوپدید در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری
معاون پژوهشی وزارت علوم از ارائه ۲۱ محصول نوپدید در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که صبح امروز با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد؛ با ارائه گزارشی از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری گفت: این نمایشگاه برای سومین بار با نمایشگاه ایران ساخت به صورت مشترک برگزار می‌شود که موید همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم است.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال آینده شاهد حضور سایر وزارتخانه‌ها مانند بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی در نمایشگاه هفته پژوهش باشیم و یک نمایشگاه بزرگ و یکپارچه برگزار کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم در توضیح بخش‌های مختلف این نمایشگاه گفت: در بخشی از این نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و دستاوردهای دانشگاه‌ها و پارک‌ها ارائه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، ۳۱۳۲ فناوری ثبت شده که به ۱۶۷۹ دستاورد پس از بررسی، TRL تعلق گرفته است.

دکتر صالحی به مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده که در روز ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد اشاره کرد و افزود: در این مراسم از ۲۴ پژوهشگر، ۸فناور، یک پارک علم و فناوری، یک مرکز رشد، ۳ استاندار و ۳ رئیس دانشگاه برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی افزود: در نمایشگاه امسال، فناوری‌های نوپدید و آینده‌نگر در بخش جداگانه و با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارائه می‌شود.

دکتر صالحی گفت: غرفه جداگانه‌ای به محصولات شاخص و برگزیده دانشگاه‌ها ارائه می‌شود که چهل و یک طرح در این غرفه در معرض نمایش گذاشته شده است.

وی همچنین به بخش تستا اشاره کرد و گفت: در این بخش ظرفیت‌های علم و فناوری و نیازهای فناورانه سازمان‌ها در کنار هم ارائه می‌شود.

دکترصالحی گفت: در معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، فناوری‌های نوپدید و نیازهای فناوری کشور در سال‌های آتی مورد رصد قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: با شکل‌گیری معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم شاهد تحول در نظام نوآوری باشیم و فاصله فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تا بازار کم شود.

دکتر صالحی اعلام کرد: در نمایشگاه امسال بیست و یک محصول نوپدید ارائه شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از سه هزار محصول ارائه شده که سطح فناوری حدود ۱۷۰۰ محصول، مشخص شده است.

وی افزود: در کنار ۷۵ غرفه حضوری ،۸۲ غرفه مجازی هم موجود است.

۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۵۸
تعداد بازدید : ۴۵۱