اخبار

جلسه پنجاه و یکم کمیسیون حمل و نقل برگزار شد: 5 سایت تحقیقاتی، 727 جلد کتاب و 5 مجله علمی پژوهشی در مرکز تحقیقات وزارت راه

جلسه پنجاه و یکم کمیسیون حمل و نقل برگزار شد: 5 سایت تحقیقاتی، 727 جلد کتاب و 5 مجله علمی پژوهشی در مرکز تحقیقات وزارت راه
در جلسه پنجاه و یکم کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران، گزارشی پیرامون طرح کلان ملی سیستم هوشمندسازی حمل و نقل ریلی درون و برون شهری و گزارش پژوهشی وزارت راه و ترابری از سال 92 تا کنون، ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران دبیرخانه شورا، برگزار شد. در این جلسه که با حضور دست اندرکاران این کمیسیون برگزار شد، دو دستور کار جلسه بررسی شد.

در ابتدای جلسه، گزارشی پژوهشی از وزارت راه و ترابری ارائه شد که عملکرد این وزارت خانه در زمینه پژوهشی را از سال 92 تا کنون مطرح می ساخت. محمود صفارزاده، معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در خصوص فعالیت­ های پژوهشی در حوزه­ معاونت خود، ابتدا چشم­اندازها و محورهای تحقیقاتی جدید مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی را ارائه کرد.

در ادامه در خصوص ساختار ستادی و پژوهشی مرکز نیز مطالبی پیرامون وظایف 4 پژوهشکده­ حمل و نقل، معماری و شهرسازی، مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل ، و ساختمان و ابنیه فنی مطرح شد. همچنین در مورد چند پروژه تحقیقاتی مهم و شخصی از جمله طرح جامع حمل و نقل کشور، طرح APT، سند توسعه دریایی کشور، تدوین و بروزرسانی آیین نامه 2800 ایران، تدوین ضوابط و مقررات در حوزه­ ی پدافند غیرعامل، تدوین دستورالعمل ارزیابی و به سازی ساختمان­ های شهری، تدوین قانون جامع شهرسازی، مطالعات ساماندهی تهران و قابلیت انتقال پایتخت، نظام یارانه­ ها در حمل و نقل عمومی نیز توضیحاتی ارائه شد.

صفارزاده از تأسیس 5 سایت تحقیقاتی بزرگ و راه ­اندازی آزمایشگاه­ های ایمنی حمل و نقل، برنامه ­ریزی حمل و نقل و مهندسی راه و روسازی خبر داد. همچنین توضیح داده شد که تا کنون تعداد 727 جلد کتاب توسط مرکز چاپ شده و نیز 5 مجله علمی­-پژوهشی در مرکز تحقیقات وزارت راه فعال شده اند.

در ارتباط با بودجه تخصیص یافته به پروژه ­های در حال انجام مرکز نیز توضیحاتی ارائه شد. جمع کل بودجه جاری و درآمدی پروژه ها 320 میلیون ریال در سال 92 و 200 میلیون ریال در سال 93  بوده است و اطلاعات سال جاری در حال حاضر در دسترس نیست.

در این جلسه، دستور دوم جلسه که ارائه گزارشی در مورد طرح کلان ملی سیستم هوشمندسازی حمل و نقل ریلی درون و برون شهری بود نیز، مطرح شد. در ابتدا توضیحاتی در خصوص این طرح، توسط دکتر حسن زیاری، دبیر کمیسیون حمل و نقل و عمران دبیرخانه شورای عالی عتف، داده شد.

سپس توضیحاتی در مورد دستگاه پشتیبان، بودجه شورای عالی عتف و نیز پیشرفت پروژه گزارشی مطرح شد. اعضای کمیسیون به منظور بررسی بیشتر طرح، درخواست هایی را مطرح کردند و مقرر شد که مجری اصلی طرح، گزارشی که شامل ارائه گزارشی پیرامون چرایی پیشرفت کم پروژه، خروجی طرح و تاثیر آن بر ایمنی راه، و گزارش پیشرفت در فرمت مصوب کمیسیون به همراه تاییدیه ناظر را ارائه کند.

انتهای پیام

۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۴۰
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۰۹۹