اخبار

برگزاری شصت و پنجمین جلسه کمیسیون هماهنگی: موازی کاری سایر نهادها با دبیرخانه شورای عالی عتف بزرگترین آسیب این شوراست

برگزاری شصت و پنجمین جلسه کمیسیون هماهنگی: موازی کاری سایر نهادها با دبیرخانه شورای عالی عتف بزرگترین آسیب این شوراست
شصت و پنجمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری برگزار شد. در این جلسه که با حضور دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورای عالی عتف برگزار می شود دو گزارش آسیب شناسی کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف و گزارش عملکرد جلسات شورای عالی و کمیسیون های وابسته در این جلسه ارائه شدند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، گزارش آسیب شناسی کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف که از سوی کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری تهیه شده بود، توسط خانم دکتر هشدار ارائه شد. در این گزارش4 محور اصلی ساختار شورای عالی عتف و کمیسیون ها، طرح های کلان، امور حقوقی و قراردادی و امور اجرایی مورد بررسی قرار گرفتند. مطابق این گزارش، مهم ترین عوامل آسیب زا، مشخص نبودن جایگاه شورای عالی عتف در کلان برنامه ریزی های مربوط به پژوهش و فناوری؛ وظایف موازی نهادهای دیگر با عتف از جمله معاونت علمی رئیس جمهوری، وزارت علوم و وزارت بهداشت؛ و نام گذاری نامناسب کمیسیون ها، عنوان شدند.

همچنین در ادامه این نشست، گزارش عملکرد جلسات شورای عالی عتف و کمیسیون های آن با تحلیل محتوای صورتجلسه ها، اسناد بالادستی، سیاست ها و اولویت های سالیانه عتف ارائه شد. این گزارش که از سوی ایران داک تنظیم شده بود، توسط خانم دکتر نظری ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، بنا بر این گزارش از ابتدای تشکیل شورای عالی عتف تا پایان سال 93، از 556 صورتجلسه مربوط به 13 مرجع برگزارکننده جلسات،  4577 کد تحلیلی استخراج شده است که نشان می دهد شورای عالی عتف در 7 زمینه اصلی دارای فعالیت است. این 7 زمینه، طرح های کلان، نظام علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان، تشکیلات عتف، بودجه پژوهشی، محورهای اولویت دار و مناطق ویژه علم و فناوری هستند.

همچنین در این گزارش متوسط تعداد جلسات شورای عالی عتف، 2 جلسه در سال، کمیسیون دائمی، 12 جلسه در سال عنوان شد و توضیحاتی در مورد میزان بحث های صورت گرفته در محتوای جلسات نیز ارائه شد. بنابر این گزارش، 12 درصد از محتوای جلسات شورای عالی عتف مربوط به شرکت های دانش بنیان؛ 6 درصد مربوط به مناطق ویژه علم و فناوری؛ 12 درصد نظام علم و فناوری بوده است. همچنین 20 درصد از محتوای مطرح شده در جلسات کمیسیون دائمی مربوط به بودجه پژوهشی، 26 درصد مربوط به تشکیلات عتف، 27 درصد مربوط به نظام علم و فناوری؛ 6 درصد شرکت های دانش بنیان و 17 درصد نیز مربوط به طرح های کلان بوده است.

انتهای پیام

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۱۴۲