اخبار

نشست مشترک کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل و دبیرخانه شورای عالی عتف؛ نوآوری و اتصال علم و تکنولوژی به بازار هدف اصلی گزارش های آنکتاد است

نشست مشترک کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل و دبیرخانه شورای عالی عتف؛ نوآوری و اتصال علم و تکنولوژی به بازار هدف اصلی گزارش های آنکتاد است
هیأتی متشکل از اعضا و کارشناسان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) که در حال بازدیدی دو هفته ای از ایران و نظام علوم، تحقیقات و فناوری کشور هستند تا گزارشی در مورد وضعیت کشور در این حوزه تهیه کرده و پیشنهاداتی را به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری ارائه کنند، ظهر روز یکشنبه 10 آبان ماه از دبیرخانه شورای عالی عتف بازدید کردند. این گروه در نشستی مشترک با مدیران، دبیران علمی و کارشناسان دبیرخانه عتف ضمن درخواست ارائه اطلاعاتی به منظور تکمیل گزارش خود، بر لزوم ایجاد ارتباط سازنده بین نظام علوم، تحقیقات و فناوری ایران و آنکتاد اشاره کردند و گفتند: هدف اصلی آنکتاد از ارائه گزارش و ارائه پیشنهادات اتصال نظام علم و فناوری به بازار است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، روز یکشنبه 10 آبان ماه، هیأتی گروهی متشکل از اعضا و کارشناسان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بازدید کردند و در نشستی مشترک با حضور دکتر محمد ابویی، قائم مقام دبیرکل شورا، مهندس مصطفی کاظمی، معاون اجرایی، دکتر فصیحی، دبیر کمیسیون هماهنگی، و برخی دیگر از دست اندرکاران نظام علم و تحقیقات و فناوری کشور شرکت کردند.

در این نشست در ابتدا گزارشی از تاریخچه، ساختار، نحوه فعالیت و دستاوردهای شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری توسط دکتر ابویی ارائه شد. سپس میشل لیم مسئول امور اقتصادی از سازمان ملل ضمن توضیح علت حضور آن ها در این جلسه گفت: حضور ما در ایران و تهیه گزارش به درخواست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران بوده است و بنا به تعهد ما در زمینه کمک به کشورهای در حال توسعه، گزارشی را سال آینده به سازمان ملل ارائه خواهیم کرد. او ادامه داد: به منظور تهیه گزارش نیاز به داده هایی خام در مورد نظام علوم، تحققیات و فناوری ایران هستیم. در ادامه دکتر توماس اندرسون، استاد دانشگاه و اقتصاددان و کارشناس علمی گروه آنکتاد نیز گفت: مشکلات زیادی در جهان وجود دارد، قصد ما این نیست که بگوییم چه کار باید انجام شود یا انتقاد کنیم. قصد ما ایجاد یک رابطه سازنده است که هر دو طرف از طریق آن بتوانند موضوعاتی را یاد بگیرند. او ادامه داد: هدف اصلی ما از تدوین این گزارش ایجاد ارتباط بین نظام علم و فناوری و بازار است.

در ادامه دکتر ابویی ضمن اعلام همکاری گفت: اطلاعات خامی از گزارش های ملی وجود دارند که می توانیم آن ها را در دسترس شما قرار دهیم و چنانچه بخش هایی از آن را مورد نیاز داشتید، می توانیم این بخش ها را با ترجمه انگلیسی به شما ارائه دهیم.

همچنین دکتر فصیحی ضمن اشاره به تصویب قانون شرکت های دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی به حمایت های اخیر دولت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: ایران در حال برقراری و ایجاد یک رابطه بین بازار و نظام علم و فناوری کشور است و در این راه ارتباط با آنکتاد می تواند فرصت بسیار خوبی برای توسعه کشورمان باشد.

۱۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۷۸۶