اخبار

در نخستین جلسه هم اندیشی شرکت های دانش بنیان و ستاد تجاری سازی عتف؛ رسیدگی به شکایات شرکت های دانش بنیان وظیفه شورای عالی عتف است

در نخستین جلسه هم اندیشی شرکت های دانش بنیان و ستاد تجاری سازی عتف؛ رسیدگی به شکایات شرکت های دانش بنیان وظیفه شورای عالی عتف است
نخستین جلسه هم اندیشی نمایندگان شرکت های دانش بنیان و ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. دکتر حمید کاظمی دبیر این ستاد، ضمن تاکید بر وظیفه قانونی رسیدگی به شکایات شرکت های دانش بنیان گفت: در صورتیکه شما، شرکت های دانش بنیان در همکاری مداوم با دبیرخانه عتف نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را منتقل کنید، ما خواهیم توانست در حوزه های سیاستگذاری، برنامه ریزی و پیگیری اجرای این قانون و رسیدگی به شکایات شرکت های دانش بنیان به نفع این شرکتها اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، نخستین جلسه هم اندیشی نمایندگان شرکت های دانش بنیان و ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان شورای عالی عتف، روز یکشنبه اول آذرماه در محل دبیرخانه این شورا تشکیل شد. در ابتدای جلسه دکتر حمید کاظمی دبیر ستاد شرکت های دانش بنیان این شورا، با تاکید بر نقش فرابخشی و فرادستگاهی شورای عالی عتف و لزوم همکاری شرکت های دانش بنیان برای پیگیری اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: شورای عالی عتف، تا به حال در این زمینه فعال نبوده است، در حالیکه مطابق قانون این شورا نقش سیاستگذاری، برنامه ریزی پیگیری اجرای قانون و رسیدگی به شکایات را برعهده دارد. او هدف از برگزاری این جلسه را، عمل به ماده 7 قانون شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: هدف اختصاصی این جلسه ایجاد ارتباط موثر با نمایندگان شوراها و کمک گرفتن از آنها برای سیاستگذاری دقیق و کارآمد و ایجاد فضایی برای پاسخگویی دستگاه های مسئول به شرکت های دانش بنیان است.

در ادامه گزارشی  از سوی دبیر کارگروه ماده 7 ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان شورای عالی عتف، در مورد نقش عتف و قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ارائه شد. دبیر این کارگروه ضمن تاکید بر جایگاه حقوقی محکم شورای عالی عتف در پیگیری بر اجرای قانون و رسیدگی به شکایات شرکت ها گفت: ما قصد داریم مکانیزم هایی را طراحی کنیم که شرکت های دانش بنیان بتوانند شکایات خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و پیگیری کنند. او همچنین از برگزاری جلسات مداومی در هفته های بعد خبر داد و گفت: در هفته های آتی از دستگاه هایی که مستقیما با مواد قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در ارتباط هستند دعوت خواهیم کرد تا دست کم به سوالات شما در مورد عدم حمایت از شرکت های دانش بنیان یا حمایت محدود از آنها پاسخ دهند. او ادامه داد: برگزاری این جلسات مستلزم این است که پرسش نامه هایی را که در اختیار شما قرار دارد، با دقت و تمرکز پر کنید تا ما بتوانیم اطلاعات طبقه بندی شده ای در مورد مشکلات شما با دستگاه های اجرایی بدست بیاوریم.

در ادامه نمایندگان هر یک از شرکت ها به بیان مشکلات خود پرداختند. عمده این مشکلات در مورد نحوه عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی و تعدد کارگزاران و هزینه زا بودن روند ارزیابی پرونده ها، عدم هماهنگی اداره های مالیاتی و گمرکی با مصوبات مجلس و دولت و عدم همکاری آنها با شرکت های دانش بنیان بود. اغلب این گله گذاری ها در نحوه اجرایی شدن و سیاستگذاری های غیر حرفه ای بود.

در نهایت دکتر حمید کاظمی، ضمن اشاره به برگزاری هفته پژوهش از تمام شرکت های دانش بنیان خواست تا از  غرفه شورای عالی عتف در این نمایشگاه دیدن کنند و سوالات خود را از نماینده هر یک از دستگاه ها که احتمالا در غرفه ستاد شرکت های دانش بنیان مستقر خواهند بود، بپرسند.

۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۸۲۸