اخبار

دبیر مسابقه سراسری آموزش عالی، پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها: استمرار این مسابقات هم افزایی ایجاد می کند

دبیر مسابقه سراسری آموزش عالی، پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها: استمرار این مسابقات هم افزایی ایجاد می کند
جلسات داوری مسابقه سراسری "آموزش عالی، پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها" برگزار شد. مجتبی آقایی دبیر این مسابقه از تولیدی بودن تمامی آثار برنده خبر داد و گفت: چنین اقداماتی می تواند هم افزایی لازم را میان پژوهش و هنر ایجاد کند و پتانسیل های مناسبی را خلق کند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، داوری آثار ارسالی در دو بخش کارتون و عکس مسابقه سراسری "آموزش عالی، پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها" به همت دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. دکتر مجتبی آقایی، دبیر این مسابقه با اشاره به دلیل برگزاری این مسابقه گفت: به دعوت و همت معاونت محترم اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، تصمیم گرفته شد که موضوعاتی که در هفته پژوهش مورد توجه قرار می گیرند از دید هنرمندان کارتونیست و عکاس نیز مطرح گردد تا مسئولین و برگزارکنندگان هفته پژوهش نیز با نگاه هنرمندان در این حوزه که نگاه تیزبینانه ای است با آسیب های این حوزه مواجه شوند.

آقایی ادامه داد: از آنجایی که کاریکاتور زبان گویای نقد است و می تواند نگاه آسیب شناسی مناسبی داشته باشد و عکاسی به دلیل ویژگی های مستندنگارانه از بین رشته های تجسمی انتخاب شدند و مقرر شد تا طی فراخوانی از عکاسان و کاریکاتوریست ها برای شرکت در مسابقه دعوت شود.

او از تشکیل دو دبیرخانه تخصصی بخش عکس و کاریکاتور خبر داد و گفت: البته مجموعه روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف نیز حضور بسیار فعالی داشتند و اطلاع رسانی گسترده ای پیرامون مسابقه صورت گرفت و خوشبختانه آثار درخوری به دست دبیرخانه مسابقه رسید.  آقایی ادامه داد: هنرمندان در طی یک ماه فرصت داشتند آثار خود را در حوزه های مشخصی برای دبیرخانه ها ارسال کنند.

دبیر مسابقه سراسری"آموزش عالی، پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها"  از تولیدی بودن اکثریت آثار ارسالی خبر داد و افزود: در بخش داوری مشخص شد که با وجود مدت زمان کوتاه فرصت ارسال آثار که حدود 60 درصد از آثار ارسالی تولیدی است. او از تولیدی بودن تمامی آثار برگزیده خبر داد و گفت: آثار منتخب خود گویای این موضوع است که هنرمندان فعالانه با این موضوع برخورد کرده اند و این پتانسیل ارزشمندی است.

او همچنین از مذاکرات اولیه دبیرخانه شورای عالی عتف با داوران مسابقه پیرامون دائمی کردن دبیرخانه این مسابقه خبر داد و گفت: به منظور تشکیل و تقویت مرکز اسناد تصویری علمی و پژوهشی کشور، از عکاسان حمایت های لازم برای حضور در مراکز پژوهشی به عمل خواهد آمد تا بتوانند آثار برجسته ای را در حوزه علم و پژوهش خلق کنند.

مجتبی آقایی در مورد ضرورت استمرار چنین فعالیت هایی در حوزه پژوهش و علم نیز گفت: استمرار برنامه های هنری و پیوند آن ها با بحث های پژوهشی، ظرفیت های علم و پژوهش و هنر را افزایش داده و اگر مدیران عزم بیشتری را جذب کنند می توانیم فصل مشترکی بین هنر و پژوهش ایجاد کنیم و یک جریان هم افزایی در هر دو حوزه به وجود آوریم.

آقایی در مورد نتیجه داوری بخش عکس مسابقه سراسری "آموزش عالی، پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها" نیز گفت: از بین 210 اثر واصل شده، 45 عکس برگزیده شدند و از آن میان نیز در هر دو بخش فناوری و نوآوری و آموزش و پژوهش، سه اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر دانسته شد. او ادامه داد: این 45 اثر برگزیده به همراه 93 اثر بخش کاریکاتور در کتابی به همت دبیرخانه شورای عالی عتف منتشر خواهد شد و از این کتاب در نمایشگاه هفته پژوهش نیز رونمایی می شود.

۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۱۰۸