اخبار

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از غرفه شورای عالی عتف بازدید کرد؛ شورای عالی عتف مجموعه ای پاسخگوست

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از غرفه شورای عالی عتف بازدید کرد؛ شورای عالی عتف مجموعه ای پاسخگوست
روز گذشته، دکتر محمد تسلیمی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری از غرفه شورای عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بازدید کرد. تسلیمی حین بازدید از این غرفه گفت: اطلاعات از جهات مختلفی و به وسیله ابزارهای نوینی به مخاطبان ارائه می شود و همین موضوع نشان می دهد که این مجموعه، مجموعه ای پاسخگو است و به تجمیع سیاستگذاری ها اهتمام دارد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، روز گذشته، دکتر محمد تسلیمی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری، از غرفه شورای عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بازدید کرد. تسلیمی حین بازدید از این غرفه گفت: غرفه ای که من دیدم فشرده ایست از تلاش های همه جانبه علم و فناوری یک نهاد با رویکرد کلان ملی. او ادامه داد: چنانچه کسی بخواهد به منظور دستیابی به یک برآورد کلی و نظری از نظام علم و فناوری کشور، مجموعه ای ملی را یک جا مشاهده کند باید به این غرفه مراجعه کند.

دکتر تسلیمی به مفاهیم ارائه شده در غرفه شورای عالی عتف اشاره کرد و گفت: اطلاعات از جهات مختلفی و به وسیله ابزارهای نوینی به مخاطبان ارائه می شود و همین موضوع نشان می دهد که این مجموعه، مجموعه ای پاسخگو است و به تجمیع سیاستگذاری ها اهتمام دارد. قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: البته انتظار می رود که نظام بزرگ علوم، تحقیقات و فناوری کشور بیش از این ها پیش رود و بالندگی داشته باشد. تسلیمی با اشاره به نقش فرادستگاهی شورای عالی عتف، گفت: شورای عالی عتف، نقش کلان ملی دارد. جایگاه عتف از نظر حقوقی فرادستگاهی است و باید همواره بین ادواری باشد و یک سلسله منطق های موثر، ماندگار و نافذ را در تمام دوران ها در نظر داشته باشد که بنا به تغییر مدیریت ها و تغییر سازوکارها، به شکل هنجار دائمی و نافذ باقی بمانند و دچار بحران نشوند.

تسلیمی در مورد ماهیت تصمیمات شورای عالی عتف گفت: اصولا ذات نهاد سیاستگذاری چون شورای عالی عتف ماندگاری تصمیمات آن به نحوی است که این نقش در همه دوران ها ثابت باقی بماند و نیاز به بهنگام سازی نباشد. او ادامه داد: این منطق هم به صورت بالقوه و هم به شکل بالفعل وجود دارد و خوشبختانه مدیریت و کلیه دست اندرکاران دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، بروندادهای خوب و امیدوارکننده ای دارند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نقش سایر دستگاه ها در پیشبرد اهداف نظام علم و فناوری کشور نیز اشاره کرد و افزود: سایر دستگاه ها نیاز به سازگار کردن خود با منطق ماندگار و ملی مذکور دارند. او ادامه داد: این منطق معنایی غیر از به تعالی رساندن روزافزون کل کشور ندارد. او بر لزوم پیشرفت روزافزون نهادهای پژوهشی کشور تاکید کرد و گفت: بودن درشرایط عالی و باقی ماندن در آن شرایط خود نوعی بیماری است.  تسلیمی پایان گفت: برای ایجاد یک هم افزایی سازنده تنها باید زبان و مفهوم مشترکی برای دستیابی به هدف عالی نظام پژوهش و فناوری کشور تقویت شود. تا از افت و هدررفت و هرزرفت جلوگیری شود و با هم افزایی به آن هدف متعالی دست یابیم.

۲۶ آذر ۱۳۹۴ ۰۷:۵۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری |
تعداد بازدید : ۱۲,۷۴۶