اخبار

دکتر اولیاء در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف: پیشنهادات اعضای کمیسیون مطرح شده است

دکتر اولیاء در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف: پیشنهادات اعضای کمیسیون مطرح شده است
دبیر کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه این شورای عالی گفت: اعضای کمیسیون سلامت پیشنهاد کردند که برای تدوین اولویت ها از ذینفعان نیز در جلسات کمیسیون دعوت به عمل آورده شود تا تمامی جوانب سنجیده و لحاظ گردد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دکتر اولیاء، دبیر کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف از تدوین اولویت ها و سیاست های علم و فناوری در این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون در حال حاضر در حال تدوین اولویت های پژوهشی بخش سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی است. او ادامه داد: در سال های گذشته نیز، کمیسیون سلامت متدولوژی خاص خود را داشته است و امسال نیز اعضای کمیسیون سلامت از ارائه متدولوژی هماهنگ توسط کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست ها و اولویت های علم و فناوری شورای عالی عتف، استقبال کردند. اولیاء افزود: در جلسه ای با حضور دکتر فصیحی، دبیر محترم کمیسیون هماهنگی، این متدولوژی هماهنگ برای اعضای کمیسیون سلامت ارائه شد و پیشنهادات اعضای محترم نیز مطرح شد. دکتر اولیاء ادامه داد: اصلی ترین پیشنهاد اعضا این بود که برای تدوین اولویت ها از ذینفعان نیز در جلسات کمیسیون دعوت به عمل آورده شود تا تمامی جوانب سنجیده و لحاظ گردد.

اولیاء در مورد روش شناسی تدوین اولویت های پژوهشی حوزه سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی در دوره های پیشین نیز گفت: ما همیشه از روش های ترکیبی استفاده می کردیم؛ به این صورت که شاخص هایی را تعیین کرده و بر اساس جذابیت و قابلیت تقسیم می کردیم و سپس بر مبنای شاخص ها، کل اولویت های پیشنهاد شده را استخراج کرده و پس از نمره دهی کلاسیک، با بهره گیری از نمودارهای خاص، اولویت ها را انتخاب می کردیم.

دبیر کمیسیون سلامت شورای عالی عتف افزود: در آخرین اولویت گذاری که اوایل سال 93 اتفاق افتاد، متعاقب ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی رهبری، این سیاست های کلی را ملاک قرار دادیم و با توجه به اینکه مباحث این سیاست ها بسیار زیاد بود، با روش نمره دهی، چندین اولویت را از میان آن ها انتخاب کردیم.

اولیاء در پایان افزود: اولویت گذاری برای مدت 5 سال، موضوع مثبتی است و زمان مناسب برای دستیابی به اهداف را در اختیار دست اندرکاران قرار می دهد.

۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۲۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۴۴۱