اخبار

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم مطرح کرد:

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی؛ شریک راهبردی جامعه و صنعت در تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه پایدار کشور

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی؛ شریک راهبردی جامعه و صنعت در تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه پایدار کشور
دکتر محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: مراکز هدایت شغلی و کاریابی‌های تخصصی، ساماندهی امریه‌های ارتباط جامعه و صنعت، مهارت‌افزایی دانشجویان، رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان و پایش و ساماندهی قراردادهای ارتباط با صنعت از رئوس برنامه‌ها و اقدامات حوزه ارتباط با صنعت است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر سیف، در نشست مجازی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور که با حضور قائم مقام وزیر علوم در محل این وزارت برگزار شد، درخصوص مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشجویان تصریح کرد: توانمندسازی این مراکز از طریق ساماندهی دوره‌های مهارت‌افزایی، ایجاد مراکز هدایت شغلی، رصد اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی صورت می‌گیرد و در این راه توسعه و بهبود دوره‌های کار‌آموزی، ارائه خدمات مشاوره و سخنرانی‌های افراد کارآفرین می‌تواند از اقدامات موثر مراکز مشاوره شغلی و کاریابی دانشگاهی باشد.

دکتر سیف در ارتباط با امریه‌های ارتباط جامعه و صنعت گفت: تفاهم‌نامه همکاری امریه‌های جامعه و صنعت با ستاد نیروهای مسلح به امضا رسیده و شرایط لازم شامل داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری، داشتن مهارت های مورد نیاز، داشتن ۶ ماه سابقه فعالیت در آزمایشگاه به عنوان دستیار و سپری نشدن بیش از یکسال از تاریخ دانش آموختگی جهت به‌کارگیری امریه‌ها به دانشگاه ها اعلام شده است.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم درخصوص تعداد اعزام‌ها و افراد جذب شده تحت عنوان امریه گفت: در مجموع چهار اعزام تعداد ۱۳۷ نفر امریه جذب دانشگاه‌های معین، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری شده اند و ۱۸۱ سهمیه دیگر هنوز باقی مانده است که دانشگاه ها می توانند با استفاده از سامانه amriye. msrt .ir در این زمینه اقدام کنند.

دکتر سیف همچنین درخصوص ساماندهی قراردادهای ارتباط با صنعت گفت: الزامات انعقاد قراردادهای تحقیقاتی موسسات آموزشی و پژوهشی به منظور ساماندهی، استانداردسازی و پشتیبانی از تعاملات بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور و دستگاه‌های اجرایی و ارتقای کیفیت اجرای قراردادها فراهم آمده است.

وی درخصوص برنامه‌های مرتبط با جهش تولید گفت: مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در بهره‌وری و جهش تولید صنایع کشور، طرح مشارکت مراکز علمی در بهره‌برداری از مزیت‌های استانی، حمایت از پروژه‌های موثر در جهش تولید و طرح عارضه یابی مشکلات و نیازمندی های صنعتی و ارائه راهکارهای مناسب از جمله برنامه‌های این دفتر است.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در خصوص طرح تحول در همکاری‌های دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت افزود: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شریک راهبردی جامعه و صنعت در تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه پایدار کشور هستند.

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۲۱
تعداد بازدید : ۸۹۸